Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het daadwerkelijk een positief effect op het kleur behoud van je kleding als je wast met het 'juiste' wasmiddel? (kleur, wit of zwart)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee, maar ik was wel héél erg verrast toen ik zo'n anti-doorloop-lapje bij mijn witte was had gedaan - kwam er grijs uit!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In witwasmiddel zit bleekmiddel. Dat maakt je witte was natuurlijk mooi helder, maar is niet goed voor je kleurwas. Kleur- en zwart-wasmiddelen bevatten deze bleekmiddelen niet, en zijn dus beter voor de helderheid van deze kleuren. Uit onderzoeken blijkt echter wel dat het weinig uitmaakt of je kleur- of zwart-wasmiddel gebruikt voor je gekleurde en zwarte was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt me wel. Als ze niet daadwerkelijk kunnen bewijzen dat het een positief effect heeft is het oplichting en daar staan geen prettige boetes op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik zelf nauwkleurig om ga met mijn was, merk ik dat witte was wel degelijk witter wordt met een 'witwasmiddel'. Je kleuren worden inderdaad beter behouden met een 'bondwasmiddel'.

Wanneer je gekleurde was met een 'witwasmiddel' wast worden de kledingstukken vaal van kleur.

Vaak zit er wat 'bleekmiddel' in een witwasmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.

De verhouding van bleek- en witmiddel zijn anders per soort wasmiddel. Waarin dat onderscheid zit, heb ik me nou nog nooit afgevraagd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bv heel goed te merken aan de zwarte kleren, die zijn zo helemaal vaal als je die bij de bonte was in gooit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding