Waarom verschuift de gesp van mij broekriem bij een van mijn broeken bij het dragen wel naar links en bij alle andere niet?

Ik draag al een jaar dezelfde leren riem. Sinds kort heb ik een broek waarbij de gesp van de riem telkens naar links verschuift. Dat bij geen enkele van mijn andere broeken het geval. Afgezien van het feit dat ik het lastig vind, vraag ik me dus af hoe dat nou kan. Bij die ene broek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lusje waar je de 'pin' van de gesp door doet voorkomt het probleem.

Het beste antwoord

Als je het alleen bij deze broek hebt ligt het waarschijnlijk aan de structuur van de stof. Als door de weefmethode de draden of de vezels van de stof in een bepaalde richting liggen, duwen die de riem bij bepaalde bewegingen die je maakt een klein stukje in die richting. Beweeg je de andere kant op dan gebeurt er niets omdat de riem ten opzichte van de stof geen weerstand ondervindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank. Dat zal het zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk cq kan me goed voorstellen dat dit het antwoord op mijn vraag is. Heb al eerder bedankt, maar doe da hier nogmaals.