Hoe pas ik een bestaand naaipatroon aan?

Ik wil een blouse maken. Volgens de tabel van het patronenblad heb ik maat 42 nodig vanwege de bovenwijdte (grote borst omvang) terwijl de rest van de genomen maten bij maat 38 horen. Ik wil niet dat de blouse op die andere plekken veel te groot valt.
Kan ik dit tijdens het patroontekenen al aanpassen, en zo ja hoe doe ik dat het beste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Aangeraden is, het patroon uitknippen op maat 42. Daarna de stofdelen aan elkaar rijgen. De blouse dan passen en eventueel de te wijde delen wegspelden. Vervolgens de weggespelde delen opnieuw rijgen (nog niet de overtollige stof wegknippen) en kijken of de blouse beter zit voordat je hem in elkaar stikt.