wat zijn de risico's van een helix piersing en neuspiersing? en doet het pijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo'n piercing gehad. Het is vreselijk gaan ontsteken (etter en pus!!) en deed ontzettend zeer. Mijn neus is voor altijd vervormd. Ik zal het nooit nooi nooit meer doen!

Antwoorden (2)

Rusico's zijn ontstekingen en kans op littekenweefsel. Tuurlijk doet het pijn, maar niet extreem, maar ja, voor sommigen doet een muggenbeet al zeer.
Voordeel van helixpiercing is dat als het misgaat je dit beter kunt verbergen dan een neuspiercing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als een piercing is gezet door een professional en de gepiercede zich netjes houdt aan de nazorginstructies, zijn de risico's van een piercing niet erg groot. Bij een professionele piercer wordt een piercing gezet in een schone omgeving, met steriel gereedschap en een steriele naald voor eenmalig gebruik. Het sieraadje dat in een nieuwe piercing wordt geplaatst is van titanium of chirurgisch staal. In deze omgeving is de kans op het oplopen van een virale of bacteriële infectie minimaal.
Een nieuwe piercing kan tijdens het genezingsproces gaan ontsteken of in het slechtste geval afstoten. Het is heel belangrijk dat je je nauwkeurig houdt aan de nazorginstructies om problemen te voorkomen. Je moet de piercing niet meer aanraken dan absoluut noodzakelijk en zeker niet met ongewassen handen. Een verse piercing is een open wond en moet als zodanig behandeld worden.
De risico's zijn:
- allergie voor het metaal (vooral nikkel) van de piercing
- allergie voor het schoonmaakmiddel
- bacteriële infectie, vooral door Staphylococcus aureus
- virale infectie (hepatitis B en C, hiv)
- infectie met parasieten of protozoa door zwemmen
- uitdroging door chloor in zwemwater
- overmatig littekenweefsel

Ikzelf heb sinds acht maanden een helix piercing. Qua pijn vond ik het reuze meevallen. Eerst wordt er een gaatje gepierced en daarna moet de piercing er nog in gedaan worden. Ik dacht dus dat die piercing erin krijgen nog een hoop gewroet en dus bijzonder pijnlijk zou zijn, maar daar voelde ik eigenlijk niets meer van. Alleen het gaatje piercen levert een korte, stekende pijn en daarna voel je het kloppen, maar dat is het ook wel. Ik deed het echter samen met een vriendin en zij vond het wel behoorlijk pijn doen. Het hangt er dus maar net vanaf hoe hoog je pijngrens ligt.
Het kan ook een beetje onhandig zijn wanneer je wilt slapen. Ik slaap namelijk altijd op mijn zij, maar je zult wanneer je een helixpiercing hebt laten zetten een tijdje niet (of lastig) op die zijde kunnen slapen. Ook de eerste paar keer dat je het schoonmaakt onder de douche (je moet dan je oor onder de straal houden en je piercing een beetje ronddraaien, zodat hij niet vastgroeit) kan best wel pijnlijk zijn.
Met een neuspiercing heb ik geen ervaring.