ben je economie nodig als je modeontwerper wilt worden?

ik wil graag modeontwerper worden en hiervoor moet ik een verslag schrijven maar ben ik de vakken economie en m&o nodig als ik modeontwerper wil worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk niveau opleiding mbo, hbo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hbo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar wel Nederlands. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap alleen niet dat als je slim genoeg bent om een hbo opleiding te volgen, je dit zelf niet kan opzoeken op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
TOELATINGSEISEN VANUIT HAVO OF VWO
Als je een havo- of vwo-diploma hebt, gelden er toelatingseisen op basis van jouw profiel. Bovendien vragen een aantal opleidingen om aanvullende vakken. Als je die mist, kun je ze in sommige gevallen in overleg met de opleiding nog voor het begin van het studiejaar inhalen. Op de webpagina van elke opleiding staan de toelatingseisen voor de havo/vwo-profielen vermeld. Kijk daarvoor bij de studie van je keuze.
Het verschilt per opleiding. Bronnen:
- http://www.hva.nl/een-studie-kiezen/toelatingseisen/

Het beste antwoord

Ik volg zelf de mode opleiding ''Medewerker Design''. Dat is de opleiding om modeontwerper te worden voor de confectie (Confectie zijn grote modeketens zoals H&M, Zara, Vero moda)

Ja hiervoor heb je Economie nodig als examenvak.

Andere vakken die je krijgt op deze opleiding zijn: Nederlands, Engels, Duits. ELOmode (programma waarin je in een nep-bedrijf werkt), Technologische vorming (hoe zit een kledingstuk in elkaar..) Detex (stoffenkennis) ICT (technische werktekeningen maken met behulp van Adobe Illustrator) ECDL (computervaardigheden) Marketing (Economie en rekenen) en Design (Tekenopdrachten met potlood, houtskool, verf en ander alternatief materiaal) Een paar keer per jaar krijg je een aantal naailessen (dit is alleen basis)

Meer weten over mijn opleiding? Stuur mij dan een Pb
Ik beantwoord graag je andere vragen.