Hoe kan het dat sommige mensen zoals Li Edelkoort jaren van te voren trends kunnen voorspellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Trends ontstaan niet vanzelf maar worden gecreeerd door mensen als reclamemakers en trendwatchers, modehuizen en televisieprogramma's en alle andere belanghebbende zoals Li Edelkoort ,en als je zelf mede aan het roer staat is het gemakkelijk om te voorspellen waar je heen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Beetje kijken wat er in Amerika gebeurt.
Veel (jongeren) voor je laten spotten.
Dit alles husselen en logisch beredeneren.
Kijken wat er in het verleden aan golfbewegingen zijn ontstaan (want de geschiedenis herhaalt zich)
En tenslotte een een handig praatje maken of stukje schrijven.
En voilà ... je kan trends voorspellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*ten slotte, van elkaar dus, in dit geval.
Zelf zegt ze daarover:
Is ze een orakel?
'Helemaal niet. Het is veel rationeler.' Een toekomstige ontwikkeling is er immers niet van de ene op de andere dag. 'Ik zie de vooraankondigingen en die smeed ik samen tot een samenhangend beeld.'
AWM
14 jaar geleden
Als je maar genoeg voorspelt, zijn er altijd wel dingen die uitkomen! Helaas meer niet dan wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand heeft in de jaren 70 de komst van een mobieltje voorspeld, niemand, zegt dat niet al genoeg... En het mobieltje is in mijn ogen de grootste verandering in de mensheid in de recente historie...

Ik kan als ik alle vlieguigongelukken analyseer, vrij nauwkeurig de aard en omvang van het volgende vliegtuigongeluk "voorspellen", nee hoor ik geloof er niet in... Ik laat het aan anderen over die het niet laten kunnen...