hoe brei ik deze steek?, zie afbeelding

ik heb dit partoon op internet gezien, ik vraag mij af hoe ik deze steek moet breien ik zie er een boordpatroon in, maar de steken zijn onder klein en erboven iets groter, ik snap het niet helemaal maar vind het wel erg leuk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het een soort patentsteek is. Als je een naam hebt is het makkelijker zoeken, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leek mij ook een variatie op de patentsteek.

Antwoorden (1)

als je de boord hebt en er steken bij hebt gemaakt begin je
1 e naald brei je 1 recht 1 averecht eindig met recht
2 e naald brei je zoals je de steken ziet
3e naald rechts dieper in steken [onder de steek]
en averecht gewoon averecht
deze steken herhaal je tot je de lengte hebt
en dan minderen ,deze 3 naalden steeds blijven herhalen
succes met je trui/sjaal

Toegevoegd na 1 minuut:
de laatste rechte steek gewoon als recht breien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1e naald dus, recht, avrecht. 2e naald breien zoals je ziet,... dus avrecht recht? begrijp ik dat goed? en dan derde naald onder de steek insteken en verder gewoon 1recht 1 averecht? en de 4e naald ook weer zoals de 2e naald? weet je ook de naam van deze breisteken? in ieder geval bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het moet een vest worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is een halve patent maar misschien is het makkelijker om de eerste naald gewoon recht te breien om dat je er steken hebt bij gemaakt en ja de 2e naald is gewoon 1 recht en 1 averecht en de 3 e naald 1 recht diep dus je pakt de steek op die je al hebt gebreid en averecht gewoon averecht en die 3 naalden blijf je zo breien