Hoeveel kledinggeld aan 16 jarige die kleding moet kopen (alles incl. vb ook winterjas, schoenen) van merken als only esprit veromoda enz?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom merk??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo MOET die zestienjarige kleding kopen van merken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat leer je van kleedgeld op zo'n manier?
ronron1212
11 jaar geleden
Normale letters is iets prettiger om te lezen. Kleding van een merk moet het kind kunnen kopen geef hem of haar een creditkaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat de vraagsteller hiermee gemiddelde kleding bedoeld. Niet overdreven duur, maar wel goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je gelijk Daisy, ik weet niet waar de prijzen liggen van die ketens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je zelf, het is een meisje van 16, dus aan het puberen, die wil echt geen kleding van de zeeman of hema dragen...zo gaat dat nou eenmaal. En vero moda of only zijn echt geen superdure merken/zaken, maar daar kopen juist alle meisjes van die leeftijd hun kleren ook, dus wil dit 16e jarige meisje dat ook...logisch en begrijpelijk
ronron1212
11 jaar geleden
Als dat de maatstaaf is Jiszy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij willen de meeste meisjes naar de Primark en waarom? Omdat het daar zo goedkoop is omdat ze allemaal kleedgeld hebben. Jouw mening verpest de markt voor de ouders Jizzy.

Antwoorden (4)

Dat er merkkleding gekocht wordt, is natuurlijk geen criterium..

Normbedragen die het Nibud geeft:
Uit onderzoek onder scholieren (2011) blijkt dat een scholier die zelf geld uitgeeft aan kleding ongeveer € 48 per maand besteedt.
De kosten van kleding voor jongens van 12 jaar en ouder zijn mininimaal € 49,- en voor meisjes € 51,- per maand. Hierbij gaat het om alle kleding, van ondergoed en sokken tot winterjas.

Voor iemand van 16 jaar komt dat op 50 - 80 euro.

http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinderen-en-geld/kleedgeld.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rare min, de getallen van het NIBUD kloppen gewoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is misschien geen antwoord op de vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind je niet pelle? Ik vind van wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou vraagsteller vraagt het budget voor merkkleding en antwoordgever vindt dat geen criterium dus het kan geen antwoord zijn toch? Min was niet van mij hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die min was zeker van een 16-jarige die het maar een karig budget vond... ;-) + van mij!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar Pelle, dan is de vraag niet duidelijk. Hoeveel paar schoenen "moeten" er gekocht worden?
Van welk merk?
Hoeveel Vero Moda's en Esprit's?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Achteraf heb je gewoon het goede antwoord want VS geeft in een reactie op een ander antwoord aan hoe de vork echt in de steel zit. Plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is het maar te hopen dat haar ouder ook de site van het Nibud kennen.
Maar misschien zijn ze wel rijk....en kan het ze niet schelen.
Met ongeveer 50€ per maand moeten ze qua kleedgeld wel rond kunnen kopen. Je koopt maar een paar keer per jaar nieuwe schoenen en een jas. De rest is dan goed voor standaardkleding (shirtjes, rokken, broeken, vestjes etc.).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zo'n 100,- per maand.
Als je het goed besteed, kun je daar best veel mee doen. Ik shop vaak op www.hippekoopjes.nl. Hier leveren ze echt leuke spullen voor nog leukere prijsjes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze 16 jarige krijgt 65 euro per maand, en 1 keer per 2 jaar een winterjas, sportspullen en gympen voor sport en hockey, 1 keer per 2 jaar zomerjas. 1 paar laarzen of schoenen (goede kwaliteit, € 150,00) per winter, 1 paar schoenen per zomer. Ik denk dat ik dus op 90 euro per maand uitkom inclusief alles.