Hoe kan ik het beste me haar bruin naar blond verfen zonder naar de kapper te gaan ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
15.3K

Antwoorden (9)

Koop zo'n coupe de soleil verf ding in de winkel en vraag aan een bekende om deze in je aar te smeren (volg gebruiksaanwijzing op het pakje). Heb ik ook al een aantal keer gedaan!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst moet je het ontkleuren, daarna is het al blond, want het haalt alle pigment eruit, en daarna kun je dan dan blonde verf er in doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt aan welke kleur je gebruikt hebt om je haar eerder mee te verven!!! Is je natuurlijke kleur bruin, dan kun je gewoon iedere kleur kiezen die je leuk vind. Heb je een geverfd haar met een bruin-tint met als basis rood pigment, dan moet je goed uitkijken! (ben zelf wel eens per ongeluk oranje geworden... en daar verf je niet zomaar meer overheen) Bij verkeerde combinaties kun je ook vies-groenig haar krijgen! Mijn advies is ga naar een kappers groothandel. Daar kun je zelf verf halen en advies krijgen, over welke kleuren wel en niet te gebruiken, ze zien je haar, en kunnen je het beste advies geven. Mocht je het toch zelf proberen, lees dan deze site eens, daar wordt ook uitgelegd wat je kunt doen wanneer het onverhoopt toch een flitsend oranje-groen-geel-kleurtje wordt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik raad je toch naar de kapper te gaan hoor, ik weet dat dit je vraag niet is, maar toch. Voor het mooiste en beste resultaat gewoon naar de kapper gaan, zelf aan de slag gaan brengen risico`s met zich mee (...)

Mocht je een kapper (te)duur vinden, kijk dan eens of er een Brainwash kapper in de buurt is, deze zijn echt niet belachelijk duur!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je haar lichtbruin is, kun je het zelf ontkleuren. Je haar zal eerst oranje worden, dus raak niet in paniek. Laat het goedje gewoon zitten tot de voorgeschreven inwerktijd voorbij is. Na de ontkleuring is je haar een beetje onnatuurlijk "blond". Het is dus verstandig om daarna een kleurshampoo te gebruiken in de kleur die je wilt. Het meest natuurlijk staan de zgn. "gouden blond" nuances. Succes!
Is je haar donkerbruin, dan moet je toch echt naar de kapper, anders wordt het echt heel lelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik raad het je sterk af. Je moet je realiseren dat je snel uitgroei gaat krijgen, die je dan weer eerst moet ontkleuren. Hoewel, Marilyn Monroe was ook geen natuurlijke blondine.Ik heb het eens één keer laten doen ongeveer vijftien jaar geleden en mijn vrienden praten er nu soms nog over.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga naar de kapper. Going blonde is veel lastiger dan andere kleuren. Het kán goed gaan, maar als het fout gaat, gaat het meteen ook goed fout.

Ik heb zelf ook wel eens erbij gelopen als Bassie nadat ik mijn natuurlijke lichtbruine haar precies volgens de regels (eerst ontkleuring, dan blonde haarverf) blond had proberen te verven. Ik bleek toch meer roodpigmenten in mijn haar te hebben dan ik zelf dacht.

Moest ik alsnog naar een goede kapper om de boel te herstellen. Ze zijn er een hele middag mee bezig geweest om het weer een beetje toonbaar te maken. En ook al probeerden ze de schade te beperken, je haar vindt zoveel agressieve kleurbehandelingen achter elkaar niet fijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het stap voor stap doen.
Eerst een beetje blonder, de dag daarna weer wat, en daarna weer. Tot het helemaal blond is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou een kleurshampoo gebruiken. Houdt 6 tot 8 weken, dus als het je toch niet bevalt kan je het er daarna uitwassen.