Wat is een overjas?

Op een site waar ik een nieuwe winterjas wil bestellen, zie ik soms de naam "jas" onder het plaatje staan, en soms het woord "overjas". Maar wat is een overjas?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (2)

Een overjas is een jas die je over bv een pak kan dragen. Vaak zijn ze vrij ruim in de schouders en van wat lichter / flexibeler materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een overjas is een jas die over de eigen kleding word gedragen om bijvoorbeeld te voorkomen dat je kleding vies word.