Welke verf blijft in je kleren zitten?

Ik wil graag op mijn kleren schilderen, maar als ik textielverf op Google zoek dan kom ik alleen verf tegen die gelijk je hele kledingstuk verft. Dus welke verf kan ik goed gebruiken om op kleren te verven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
25.2K

Antwoorden (3)

Je kan bij Pipoos of andere hobbyzaak gewoon textielverf kopen die je met de kwast kan opbrengen (tamponeren), het bestaat er o.a. van Talens:

http://www.robbelien.nl/shop/category/4/4-3/4-3-2/product/04-4039-030/decorfin-textielverf-talens-50ml

Tevens bestaan er ook textielmarkers, die gebruik ik als ik een nieuwe broek met chloor heb verknadld, moet je na 3x wassen wel weer bijwerken.

Je kan natuurlijk ook nog altijd een T-shirttransfer kopen, die print je uit en die STRIJK je IN het textiel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Acrylverf (waterbasis) kan je daar wel voor gebruiken. Dat gaat er niet uit in de was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel hoor, alleen blijft de hard geworden verf wel vrij hard. Dat is wel handig om erbij te zeggen, want dat is vaak niet zo fijn, bij soepele stof wil je niet dat de stof na het beschilderen hard blijft. Maar het gaat inderdaad wel, ik heb zelf ook wel kledingstukken beschilderd met matig aangelengde verf, bij bijvoorbeeld spijkerstof maakt het helemaal niet uit, omdat dat van zichzelf al hard is.
Dus +1 van mij, want het kán op zich best goed bij bepaalde materialen.
En als je de verf voor gebruik aanlengt met water, wordt de geverfde stof minder hard, dan valt het redelijk mee. En na vaak wassen wordt het ook wel iets minder hard.
Dat zijn de tubes van het merk TRI-CHEM.
Die hebben een rollende punt waarmee je kunt tekenen, maar ook kunt inkleuren.