Wat moet je doen voor oorbellen??

Hallo, ik wil graag een oorbel laten zetten maar wat moet ik er precies voor doen.
kan ik hem bijvoorbeeld beter laten piercen of laten schieten.
en moet ik de oorbel alvast kopen en hem dan meenemen daarnaartoe of achteraf pas.
En is het waar dat hij dan 6weken moet blijven zitten voordat ik er een andere in kan doen.
En klopt het dat je oorlel geïrriteerd raakt als je er nep zilver of nep goud in doet??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

1. Je kan oorbellen gewoon laten schieten bij verschillende juweliers zaken of speciale zaken die hiervoor geschikt zijn.
2. Je hoeft geen oorbel mee te nemen, het mag als je dat wil maar in de winkel mag je er zelf eentje uitkiezen.
3. Hij moet inderdaad een aantal weken blijven zitten anders groeit het gaatje dicht.
4. En je oor raakt niet geirriteerd als je er nep materiaal in doet, maar je moet wel zorgen dat hij niet geïnfecteerd raakt met iets zoals iemands anders oorbel.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Min oorbellen schieten mag niet meer. Je moet het laten piercen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds waneer dan?

Andere antwoorden (2)

Je gaat gewoon naar de juwelier, die schiet een steriel-voorverpakt- oorknopje in je oor. Deze laat je zes weken zitten en verzorg je met biotycare. Niet aan draaien. Daarna het schietknopje vervangen voor edelmetaal. Wel regelmatig uit doen en schoon maken. Geen nep gebruiken, als je er gvoelig voor bent kan dat gaan irriteren en dat geeft dan problemen. Wel eens van een bloemkool oor gehoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is piercen maar schieten kan ook gewoon. Dit kun je doen bij de juwelier. Daar schieten ze er een speciaal antie zweerknopje in. Na 6 weken kun je deze vervangen voor een oorbel naar keuze. Op het begin is de oor nog wat gevoelig dus raad ik zilver of goud aan. Daarna kun je ook andere oorbellen erin zoals o.a. Nikkelvrij.

Je moet op het begin je ook nog wel goed ondsmetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nikkelvrije oorbellen is natuurlijk alleen als je er tegen kan. Je hebt mensen die niet tegen nikkelvrij kunnen maar zo heb je ook mensen die niet tegen zilver of goud kunnen, dit is dus gewoon even uit proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een kleine oorbel, ze hebben er ook mooie in met een steentje of iets dergelijks. Deze ookbel is van een speciaal metaal die er voor zorgt dat het gaatje niet tot nauwelijks gaat ontsteken.
Na 6 weken kun je heb inderdaat vervangen door een andere oorbel. Doe je dit eerder dan heb je kans dat je oor alsnog gaat ontsteken.