Hoe kun je ervoor zorgen dat je lipstick blijft zitten?

Ooit gebruikte ik hele dure lipstick en die bleef redelijk goed zitten, maar werd des te langer je hem op had een beetje raar: korrelig en vlekkeriger.
En er zijn truukjes voor geloof ik: twee keer opdoen, eerste keer "afhappen" en dan poederen of zo...
Ben benieuwd of iemand een goede truuk of ervaring ervoor heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.8K

Het beste antwoord

Beginnen met een lipliner( in dezelfde tint)

En dan je lippen inkleuren met een kwastje,

Even afhappen licht poederlaagje.

En dan nogmaals licht inkleuren

Op deze manier blijft het lang en netjes zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je lippen (rood) tatoeëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zelf eerst een ondergrondje van labello,dan zijn je lippen al wat vetter en trekt je ëchte" lipstick niet zo snel in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hieronder de link en het werkt echt op deze manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stap 1: Doe wat Vaseline op je lippen.
Stap 2: Lippenstift opdoen.
Stap 3: Een doorzichtige lipgloss op de lippen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop het merk Magic. Het is in alle kleuren verkrijgbaar.
De lipstick zelf is groen, maar veranderd in de kleur op de achterkant, het blijft de hele dag zitten!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje poeder op de lippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij de lipkleuren die je in twee stadia aanbrengt: eerst de (vloeibare) kleur, dan even laten drogen, dan een soort lipbalsem/gloss er overheen. Ideaal, de rest van de dag geen omkijken meer naar, hoogstens zo af en toe even snel wat balsem/gloss erbij.

Je hebt ze tegenwoordig van bijna alle merken wel. Er is wel wat verschil tussen goedkoper en duurder, maar dat is niet heel groot. Ik ben ten minste best blij met mijn vuurrood van Etos eigen merk: niet hoerig, blijft echt lang zitten, blijft mooi. Het lastigste is eigenlijk om het er weer af te krijgen.

Voor traditionele lipstick:

1. lipliner, die zorgt ervoor dat het niet uitloopt;
2. lippen stiften, of nog beter met een kwastje aanbrengen;
3. een tissue over de rug van je hand leggen en inderdaad 'happen' om overtollige lipstick te verwijderen;
4. dun laagje transparante poeder, met een grote borstel overtollig peder wegvegen;
5. tweede laagje lipstick aanbrengen;
6. nog één keertje 'happen', controleren of er geen streepjes met meer lipstick zijn, indien nodig herhalen.

Let wel op dat je begint met goed verzorgde lippen: zonder velletjes, en niet uitgedroogd, maar óók niet met een vette laag balsem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een lippaint. Ik gebruik superstay van maybelline, goede prijs/kwaliteitverhouding, is makkelijk mee te nemen en blijft echt goed zitten maar geeft ook niet af. Ik breng hem altijd 1x op, hap het af en doe daarna de lippenbalsem eroverheen. Dan ziet het er zo natuurlijk uit dat het lijkt of je geen lippenstift draagt. Je hebt meerdere merken, maar die vind ik persoonlijk allemaal minder goed, het is gewoon een kwestie van uitproberen welke je het fijnste vindt.

Lippenstiften werken uiteindelijk allemaal niet goed, hoe duur ze ook zijn en hoe goed je je lippen ook poedert na het opbrengen. Zodra je wilt eten, drinken of zoenen gaat íe eraf of geeft hij af op je glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is een heel handig truukje voor.....je kunt je lippen eerst met een "concealer"(camouflagestick/creme) insmeren. Daaroverheen zet je je Glss of Lipstick.

Door deze techniek krijg je een veel intensere kleur en beter houdbaarheid van je gestifte lippen.
(deze techniek gebruik ik voor bruidjes en fotoshoots)

Verder zijn er verschillende "onderlipsticks" te koop bv. KissKiss Liplift van Guerlain

Succes!
www.jackybarber.com