Zie je meestal aan de contour lijnen of het rechts staat. Maar meestal kijk ik bij 'Made in...' Als je weet waar die vandaan komt, bijvoorbeeld USA en er staat CHINA, kan die goed nep zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zit er toch altijd een beweis stikker op?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel veel sportartikelen, komen uit het verre oosten. China korea, Maleisie en indonesie zijn grote fabrikanten voor o.a. Nike, Wilson en Adidas. Ze worden in opdracht van de amerikanen gemaakt en komen dan vaak met amerikaanse labels terug in de VS. Om er zeker van te zijn dat het een echte New York Yankees pet is, zal je een serienummer en vaak nog een sticker( hologram) van de MLB ( Major League Baseball) maar uiteraard maken de fabrikanten die neppers verkopen dit ook na. Vaak zie je dan wel aan de stiksels dat het een echte is. De kwaliteit is dan veel mooier dan een nepper. Er worden zelden amerikaanse artikelen in amerikagemaakt. Gebeurt dit toch, dan zal je er vaak heel veel geld voor neer moeten tellen. Bijv een gitaar van Fender uit amerika is 2-3x zo duur als eenuit Mexico of China. En in alle gevallen gaat het dan om echte originele exemplaren. Het verschil is alleen dat er in de amerikaanse made in USA staat...