Wat voor foundation is het beste bij een droge huid?

Ik gebruik normaal altijd een Mousse foundation (Maybelline). Nu, in de winter, heb ik een drogere huid en pakt de foundation niet mooi. De droogheid van mijn huid valt dan juist meer op en het lijkt zelfs of de foundation mijn huid extra uitdroogt..

Zijn er foundations die extra voedend/vochtinbrengend zijn? En dan ook nog het liefst geen poeder of vloeibare foundation maar zo'n soort mousse..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Het beste antwoord

Moussefoundation en een droge huid gaan nooit echt goed samen. Op een droge huid wordt moussefoundation vaak heel lelijk en kan zelfs gaan schilferen.
Als je liever een mousse gebruikt is dat erg jammer, maar kan je wellicht toch beter even overstappen naar een vloeibare foundation.
Poederfoundations en crème-achtige foundations zijn namelijk ook niet het mooist op een droge huid.
Welke foundation ik zelf altijd erg mooi vind, ook als mijn huid wat droger is, is Lasting Performace van Max Factor.

Wat altijd belangrijk is, maar al helemaal bij een droge huid, is 2x per dag smeren met een dag- en nachtcrème.
Als je 's ochtends vlak voor je je foundation aanbrengt je gezicht insmeert met dagcrème en die even laat intrekken dan blijft de foundation daarna heel lang mooi zitten. (het ttrekt dan niet diep in de huid - daardoor gaat het er droog en korrelig uitzien)

Ook erg belangrijk: maak je huid niet schoon met uitdrogende gezichtreinigers, zoals tonics, zeep of van die make-up verwijder-doekjes, maar gebruik een goede milk.

En de beste tip die ik je kan geven: breng voor je gaat slapen een laagje Purol zalf aan op je gereinigde gezicht (dit kan gewoon over een nachtcrème heen). Dit zal je huid herstellen terwijl je slaapt. 's Ochtends zul je meteen resultaat zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je een droge huid, dan is het advies:
Zo veel mogelijk hydrateren.

Je kunt verder het beste een foundation op waterbasis gebruiken om je huid te beschermen en te voeden. De foundation face&body van mac is een perfecte foundation op waterbasis, doorzichtig en rijk aan verzachtende bestanddelen en natuurlijke oliën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sta voor mijn werk buiten,en met dit koude weer had ik dus vandeweek hele droge en schrale huis gekregen.ik heb er sudo creme opgesmeerd en s`morgens had ik nergens meer last van.Het is wel zo dat ik normaal geen droge huis heb in mijn gezicht maar wekl mijn benen en ook daar gebruik ik sudo creme voor.Ook bv voor na het scheren en dat voorkomt ook irritatie en bultjes het is echt goed spul.
ik denk niet dat het vocht inbrengt maar het hersteld de huis en verzorgt de huis wel en nogmaals mijn benen zijn niet zo droog als vorheen.probeer het gewoon een paar dagen en wie weet heb je er ook baat bij.
suc 6

Toegevoegd na 35 minuten:
huis moet natuurlijk huid zijn!!!lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij lag het probleem niet bij haar woning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha huid bedoel ik dus excuus