Weet er iemand een handigheidje om de contouren bij de oren netjes te krijgen?

Nadat ik mijn kids heb kortgewiekt op nr 2 aan de zijkanten, vind ik het lastig om die contouren naast de oren strak en netjes te krijgen.
Heeft er iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je kunt het beste de tondeuse op stand 0 zetten en dan de mesjes op de gewenste lengte afscheren. Je scheert de haren af van boven naar beneden en houdt de tondeuse dus andersom (van het hoofd naar het oor toe.) Als je een kant mooi recht en strak hebt ga dan recht voor je kind staan en probeert aan de andere kant precies hetzelfde resultaat te krijgen. Tip; je kunt met een oogpotloodje een stipje zetten op het hetzelfde punt waar je aan de andere kant moet beginnen, dan weet je in ieder geval zeker dat de ene kant niet korter wordt dan de andere kant.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, je kunt natuurlijk ook met een kappersschaartje de zijkanten gelijk maken, dan wordt het zeker strak en heb je niet zo snel de kans dat het "happerig" wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bedoel je de tondeuse?Strak maken doe je zonder kammetje erop.Maar wees voorzichtig want dat gaat ook echt strak.