Hoe heet dit motief?

Ik ben al een tijdje opzoek naar de naam van dit motief, kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 22 uur:
Ik heb het volgens mij al gevonden! het heet een missoni motief.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

Volgens mij heet zo iets een abstract motief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit zie je veel in Mexico. Inca motief heet het denk ik. Of azteken, hoewel die meer met beeldjes hebben...

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.wavuluaa.nl/winkeltje/data/articles/images/b_3041.jpg
http://www.inca-educa.org/imgs/wsokaarten.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het 'merklap motief'.

Zo zou ik het noemen omdat het er veel op lijkt. Ik denk niet dat dit net zoals 'Paisley' een vaste naam heeft.
Het is een fantasie motief zonder vaste naam die eraan verbonden is.
Die vrouwen/meisjes die de merklappen van vroeger kenden, of die in antiek geïnteresseerd zijn, zullen meteen weten welk motief bedoeld wordt als je het zou moeten beschrijven.
Ik zeg dus niet dat dit motief écht zo heet, want ik ken het niet als benaming hiervoor. Het kan echter net zo goed wel zo heten. Het is nl. het merklapmotief wat weergegeven wordt.
amc
11 jaar geleden
Ik denk een Ikat motief.