Wat is beter tegen koude voeten? Eèn paar dikke sokken, of twee paar dunnere over elkaar heen?

De meningen lopen hier daarover nog al uiteen. Volgens mij is het twee paar dunnere omdat ik altijd geleerd heb dat lucht ook 'isoleert', in dit geval ook tussen die twee paar sokken dan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat van die isolerende laag daar heb je gelijk in, maar ze moeten dan dus niet te strak zitten en ook je schoeisel moet ruim genoeg zijn. Als je dan toch ruime schoenen hebt kun je best een paar dunne en daarover een paar dikke sokken dragen. Als het gaat knellen dan heeft het allemaal geen zin.

Bij mij werkt laag overlaag altijd het beste (tussen de 2 laagjes onstaat een soort isolatie laagje)

dat van die isolatie klopt, maar 1 paar dikke sokken is ook heerlijk warm . de mijne zijn dik en pluizig en gifgroen ;p wat warmte betreft is het denk ik lood om oud ijzer.

Een paar dikke sokken. 2 paar dunnere sokken over elkaar geven het risico dat je je voet afkneld. Hierdoor stroomt het (warme) bloed minder makkelijk naar je voeten en blijven ze toch koud.

Twee paar dunne en één paar dikke... Dat heb ik nu lekker warm aan.

Ik loop al 30 jaar op sandalen en heb nooit koude voeten... Dus ik zeg je: Sandalen... Dat wat je traint, daar word je sterker/beter in... Zorg je ervoor dat je voeten nooit koud worden, dan kunnen ze niet meer tegen de kou...

Laagjes is altijd beter. Er bestaan echter ook pantoffels die je opwarmt in de magnetron IDEAAL!!!

een paar dikke sokken...leg ze een poosje op de verwarming en het is een genot om ze dan aan te trekken...het klopt wel dat lucht isoleert,maar bij sokken werkt het niet...bij truien wel!

2 paar dikke en daaron nog een dunne :) doe ik altijd

Dunne wollen sokken en daaroverheen sokken van b.v. polyamide. Zorg wel dat het buitenste paar ruim zit, zodat je een laagje ertussen krijgt en het niet afknelt.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100