Wat is beter tegen koude voeten? Eèn paar dikke sokken, of twee paar dunnere over elkaar heen?

De meningen lopen hier daarover nog al uiteen. Volgens mij is het twee paar dunnere omdat ik altijd geleerd heb dat lucht ook 'isoleert', in dit geval ook tussen die twee paar sokken dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.9K

Het beste antwoord

Dat van die isolerende laag daar heb je gelijk in, maar ze moeten dan dus niet te strak zitten en ook je schoeisel moet ruim genoeg zijn.
Als je dan toch ruime schoenen hebt kun je best een paar dunne en daarover een paar dikke sokken dragen.
Als het gaat knellen dan heeft het allemaal geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij mij werkt laag overlaag altijd het beste (tussen de 2 laagjes onstaat een soort isolatie laagje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat van die isolatie klopt, maar 1 paar dikke sokken is ook heerlijk warm .
de mijne zijn dik en pluizig en gifgroen ;p
wat warmte betreft is het denk ik lood om oud ijzer.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat gifgroene helemaal voor mij! Zit er ook een anti sliplaag onder?
Rieneke1
14 jaar geleden
hhihi nee, het zijn echte sokkies.
ooit in de aanbieding bij de aktion, heb gelijk een gros gekocht :)
Een paar dikke sokken.
2 paar dunnere sokken over elkaar geven het risico dat je je voet afkneld. Hierdoor stroomt het (warme) bloed minder makkelijk naar je voeten en blijven ze toch koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee paar dunne en één paar dikke... Dat heb ik nu lekker warm aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de lach :)
Ik loop al 30 jaar op sandalen en heb nooit koude voeten... Dus ik zeg je: Sandalen...

Dat wat je traint, daar word je sterker/beter in... Zorg je ervoor dat je voeten nooit koud worden, dan kunnen ze niet meer tegen de kou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laagjes is altijd beter.

Er bestaan echter ook pantoffels die je opwarmt in de magnetron IDEAAL!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wil ik ook!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweet niet of ik hier reclame mag maken maar hier zijn ze o.a. te krijgen: http://www.megagadgets.nl/nl/producten/slippies-p-561/ anders even googlen op slippies. En wellicht zijn ze er inmiddels ook in goedkopere b-merk versies???
een paar dikke sokken...leg ze een poosje op de verwarming en het is een genot om ze dan aan te trekken...het klopt wel dat lucht isoleert,maar bij sokken werkt het niet...bij truien wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 paar dikke en daaron nog een dunne :) doe ik altijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dunne wollen sokken en daaroverheen sokken van b.v. polyamide. Zorg wel dat het buitenste paar ruim zit, zodat je een laagje ertussen krijgt en het niet afknelt.