Is de kleding maat voor dames 50 even groot als de heren maat XL?

Zoek een sport broek in dames maat 50, maar daarin is de keuze beperkt (als je niet teveel wil uitgeven) daarom zoek ik een heren maat die overeenkomt met dames maat 50.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik doe er ook wel eens een van mn man aan, ik heb ook 50 mijn man xl-xxl
ik denk dat xxl beter zit
anders gewoon passen
of vragen of je mag ruilen ;-))

Het beste antwoord

Het hangt natuurlijk ook af van je bouw,
het merk van de kleding, de pasvorm etc.

Volgens deze tabel zou een damesmaat 50
ongeveer overeen komen met een herenmaat 54/56. Dat valt voor mannen dan nog onder L en niet onder XL.

http://www.bedrijfs-kleding.nl/extra_info_pages.php?pages_id=5

Maar ik weet dat bij bijv. Bristol een herenjoggingbroek
XXL moet zijn ...........