Hoe voorkom ik zo een nare vouwlijn in de kraag van mijn polo T-shirts?

Hallo mede-GV'ers,

Er zit al een tijdje een rare vouwlijn in de kraag van een Fred Perry polo T-shirt van mij (zie foto). Hierdoor loopt de kraag scheef in gevouwen stand. Dit vind ik erg jammer aangezien Fred Perry niet bepaald goedkoop is.
Ik heb geprobeerd het eruit te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Ik heb het gestreken, platgestampt en teruggevouwen, maar niks wil werken. De vouwlijn blijft zitten en ik moet het eerst 10 minuten strijken voordat de kraag gelijk is. Als ik het dan weer was ben ik weer bij het begin...

Nu heb ik de hoop opgegeven, maar vandaag zijn mijn nieuwe Stone Island Shirts binnengekomen en ik wil dit probleem absoluut voorkomen! De kragen zijn van dezelfde stof (cotton), dus kan het probleem hier in principe voorkomen.

Weet iemand hoe dit ontstaat zodat ik het aan de hand van de oorzaak kan voorkomen? En weet toevallig iemand hoe ik de vouwlijn uit mijn Perry shirt krijg?

Alvast bedankt!

Pesu

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
5.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of dit wel jou schuld is. Ik heb geen verstand van polo's maar ik kan je wel vertellen dat broeken een draaipijp kunnen hebben als ze verkeerd gestikt zijn. Dit zie je vaak nog niet in de winkel. Maar pas na het wassen. En het shirts is dat nog veel erger. Die lopen soms na het wassen helemaal scheef. Als of de zij naad 5 cm verschoven is naar voor en de ander naar achter. Ik werk zelf in een kledingzaak en als dit gebeurd dan krijgt een klant een nieuw shirt/broek of zijn geld terug.

Het beste antwoord

Voor je nieuwe shirts, de vouw niet strijken op de strijkplank maar aan een hangertje, met een goed stoomstrijkijzer kan je horizontaal strijken of eigenlijk meer stomen.
Op de strijkplank krijg je de vouw niet goed omdat die eigenlijk iets rond loopt.
Heb je geen stoom strijkijzer strijk dan geen vouw in de kraag. Strijk de kraag ' open' hang het shirt aan een hangertje en vouw de kraag goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aiaiai xD. Had je dat niet 10 minuten eerder kunnen zeggen, ik heb er net 2 minuten geleden 1 gestreken voor een houseparty... Haha, nja, 1 keertje kan geen kwaad neem ik aan :). In ieder geval bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha.....je zal het niet geloven maar ik stond 10 min geleden, te strijken.
Een keer kan geen kwaad, maar je oudere shirts.....daar is, ben ik bang, geen hoop meer voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Hier heb ik het meeste aan gehad!

Andere antwoorden (1)

de stomerij kan het voor je verhelpen door het te stomen en daar extra aandacht aan te geven. Is het er zo uit ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt! Ik zal met dat Perry shirt naar de stomerij gaan, maar hoe voorkom ik het bij de rest? (terwijl ik ze wel gewoon in de wasmachine doe).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bedoelt die nieuwe shirts? Daarvoor zou ik ook de stomerij vragen of ze er een vouw in kunnen stomen ( zoals hij bedoelt is- recht) dan kan je hem ook niet anders vouwen. Maar af en toe even herhalen denk ik.