Wat is het equivalent van BHmaat 85D in Franse maten?

De laatste tijd heb ik me al vaak een te kleine BH gekocht. Nochtans stond de maat er correct op, ik heb niet verkeerd gelezen. Nu hoorde ik dat vele BH's genoteerd worden met Franse maten.
Vandaag dus op zoek naar een passende BH maar zelfs de 100 D bleek te klein voor me. Terwijl ik nu niet meteen het figuur van Dolly Parton heb.
Is die "D" misschien ook anders naargelang van welke land de "maten" afkomstig zijn?

11 jaar geleden
in: Mode
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elk BH-merk is net iets anders; elk model kan iets anders uitvallen - nooit domweg van de maat uitgaan, altijd passen!

Het beste antwoord

Ja en nee.

Eigenlijk zijn alleen de bandmaten afwijkend in europa.
100D Frankrijk is 85 D Nederland

Amerika heeft wel eens andere cupmaten maar dat zie je ook steeds minder

Daar gebruiken ze nog
DDD --> = E
Daarnaast heb je nog veel tussen maten GG enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vorige week nog een compleet foute maat bh ontvangen omdat ik niet door had dat het een Franse maat was. Nu weet ik in ieder geval hoe het zit met de Franse t.o.v. de Nederlandse maten.

Fr 85A = Ned 70A
Fr 90A = Ned 75A
Fr 95A = Ned 80A
Fr 85B = Ned 70B
Fr 90B = Ned 75B
Fr 95B = Ned 80B
Fr 85C = Ned 70C
Fr 90C = Ned 75C
Fr 95C = Ned 80C
Fr 85D = Ned 70D
Fr 95D = Ned 80D

enzovoorts.