Is het mogelijk om online kleding te passen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij weet hoe je dat kan doen,zal ik graag het antwoord van jou willen horen.. want ik heb geen flauw idee!
AWM
14 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe dat virtueel zou moeten doen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, even uitprinten, aanelkaar plakken en aantrekken.

Antwoorden (8)

Er is een online kledingshop waar je eenmalig moet passen en waar vervolgens iedere bestelling op maat gemaakt wordt. Hoe ze dat regelen met aankomen en afvallen weet ik niet. Ik heb dit concept bij het programma 'bij ons in de BV' van Jort Kelder gezien..

En alles wat je bij Wehkamp etc. besteld kun je terugsturen als t niet past. Dat is ook een vorm van online kleding passen.

Derde optie is om in een winkel te passen en via internet bestllen, al weet ik niet of dat is wat je bedoelt.
14 jaar geleden
Normale kleding ( geen ondergoed/lingerie e.d.) kan je online kopen en passen. Als het niet past stuur je het gewoon terug, wel een retourcode of werkwijze dan even opvragen. Bij het terugsturen kost het je zelf vaak wel verzendkosten. De betaalde verzendkosten bij de aanschaf zijn voor rekening van de online shop. Dus niet voor jou, dit is hun risico. Ook mag je de verpakking openmaken, maar dit moet je wel bewaren (voorzichtig openmaken dus. Bedrijven die zeggen dat je niet mag passen of uitpakken, handelen in strijd met de wet. Zo staat het in de wet, en niet anders.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wettelijk heb je ook 7 dagen bedenktijd, binnen deze termijn moet je het aangeven als je het niet wilt hebben.
Dan heb je 30 dagen de tijd om het terug te sturen.
De webwinkel moet je voor de aankoop al duidelijk hebben gemaakt dat je die 7 dagen hebt en het moet ook op de factuur staan. Staan er andere termijnen (alleen langer dan 7 dagen geldig) gelden deze. Staat er nergens iets dan heb je automatisch een bedenktijd van 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MimicMe.com is een virtuele paskamer. Dat is een website waar je outfits kunt passen en combineren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zouden de grote confectie bedrijven eerst moeten beginnen met de maten op elkaar af te gaan stemmen.
bij de h&m heb ik maat 36/s of bij de mango heb ik soms 38 of 40..dus voordat er een programma komt waard it virtueel op geprojecteerd kan worden moeten de maten daadwerkelijk hetzelfde zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet helemaal wat je bedoelt waarschijnlijk maar het komt wel in de richting: het stijladvies van Dyanne op Wehkamp.nl.

tp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik koop altijd online kleding. Ik heb goede ervaringen met neckermann, (op voorraad, overdags besteld, heb je het de volgende dag al in huis) net als trouwens bij Wehkamp, maar die hebben niet zo`n leuke kleding en is kwalitatief ook wat minder, Maar ja, dat is mijn mening natuurlijk en iedereen heeft een andere smaak.Je hoeft alleen maar te bellen naar Neckermann als het niet bevalt en ze komen het ook weer ophalen op de dag die jou past. Dan koop ik ook veel bij Bader, Otto en Wenz.
Het is erg handig, kijk maar eens op de sites. Ze maken een account aan, waarop staat hoe het met je bestelling staat en of hij al afgestuurd is. Je krijgt combinatie suggesties, je ziet bij de bestelling of het op voorraad is
en je krijgt er ook vaak een presentje bij of nex-punten bij Neckermann. Daarmee kun je leuke kado`s krijgen uit de Nexshop of sparen voor grotere kado`s.Ik doe het al jaren en heb nog nooit problemen ondervonden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik neem aan dat je online kopen bedoelt, want je moet het toch echt thuis passen en dat kan bij post-orderbedrijven natuurlijk , zolang het geen Pabo is o.i.d.
amc
14 jaar geleden
bij de hm kun je je maten geven en dat wordt er een virtuele 'jij' gemaakt, en dan kun je vanuit daar kleding passen, dat is heel handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt wel online kleding te passen
De modewereld experimenteert veel met de mogelijkheden van 3d-omgevingen en avatars voor de verkoop van virtuele en real life producten. Zo opende Levi’s in HongKong onlangs al de virtuele omgeving Levi’s World waar avatars de verschillende Levi’s producten kunnen uitproberen. The Fashion Research Institute bouwt met samen met IBM aan een project waarbij ontworpen producten als kleding en accessoires eenvoudig in 2D vorm in bijvoorbeeld Second life gevisualiseerd kunnen worden in een virtuele showroom. En al een paar maanden geleden berichtte ik over het Zuid-Koreaanse i-fashion waar je een avatar naar je eigen lichaamsmaten kunt aanmaken om de kleding van het warenhuis online te kunnen passen. Nu komt ook kledingbedrijf H&M met een mogelijkheid om virtueel kleding te passen.