hoelang moet je wachten met een tattoo voor je onder de zonnebank mag

heb een behoorlijke tattoo op mijn onderrug laten zetten hoelang moet ik wachten dan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
18.5K

Het beste antwoord

Volgens 1 van de bekendste tattoo shops 2 weken.
Je kan er wel al onder maar dan moet je hem even afdekken.

Zie bij punt 12, op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou aanraden zeker een week of 4 te wachten. Het duurt altijd een aantal weken voordat de huid (zeker bij een grote tattoo) geheel hersteld is. De huid gaat helemaal vervellen en er komt een nieuwe bovenlaag. Als je te vroeg gaat zonnen kun je behoorlijke brandplekken oplopen.
Je kunt overigens wel gaan zonnen als je de tattoo goed afdekt. (let op waarmee, want bepaalde stoffen laten uv straling gewoon door)

De tattoo arties raadt meestal 14 tot 21 dagen aan om uit de zon te blijven, er zijn echter ook artiesten die amper voorlichting geven of die het zekere voor het onzekere nemen en 4 weken of langer zeggen. (zeker omdat het een grote tattoo is)

Je zou even goed in de gaten kunnen houden hoever je huid is met genezen en als het na een week of 3 dicht en gaaf is kun je het voorzichtig proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker wachten tot het helemaal genezen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk kan men beter helemaal geen zonnebanken gebruiken.
Het verouderd de huid drastisch en verwekt kanker.
Het gebruik van een zonnebank is daarom af te raden.

Gebruik liever een zelfbruiner; wat tegenwoordig erg goed is zijn de bodylotions en gezichtcrèmes die geleidelijk bruinen.
Ze geven geen bruine vlekken en strepen zoals "echte" zelfbruiner, veroorzaken geen kanker en huidveroudering - ze voeden juist de huid!