Heeft mijn zonnebril wel of geen uv filter ? Tommy hilfiger TH1043/s

Sinds kort heb ik een nieuwe zonnebril van Tommy hilfiger de TH1043/s.
Maar nu ik aan de binnenkant kijk zie ik nergens iets van uv filter staan.

Toen ik op internet ging zoeken kwam ik deze site tegen : http://www.brilartshop.nl/zonnebrillen-1/tommy-hilfiger/tommy-hilfiger-th-1043-s-2.html daar staat dat er wel uv 400 in zit. Waar ik eigenlijk ook vanuit ging omdat ik hem echt in speciaalzaak heb gekocht, dus kan het zijn dat het er niet altijd instaat ofzo?

Wat er verder in staat
linker kant: TH1043/s oy2CC 52-17 135
rechter kant: Tommy hilfiger CE cm2

Hoop dat iemand mij verder kan helpen want als er geen uv filter in zou zitten zou ik mij echt opgelicht voelen..

Liefs,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je kunt ervanuitgaan dat dat filter erin zit, mits de bril in Nederland is gekocht.

Bij mijn weten is het een verplichting om een UV400 filter erin te zetten als men de bril als zonnebril wil verkopen. Anders is het een bril met getint glas, dat is een wezelijk verschil. Dit gaat dus ook op voor de 5 euro brillen bij het tankstation.

Meestal staat het bij aankoop op het label/stickertje die je verwijderd als je hem draagt. Volgens mij hoeft het niet in het montuur te worden gegraveerd.