Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik delen van een shirt donkerder maken?

None

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat wat je lichter wilt houden afbinden door er heel strak touw omheen te draaien en dan t shirt in een donkerder verfbad gooien.
Wil je alleen de onderkant donker dan hang je de onderkant in een verfbad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Donkerder maken is lastig. Lichter maken is makkelijk (en daarmee bedoel ik blijvend).
Verstandig is dus een donkerder tshirt kopen en hem dan lichter maken. Dit kan eenvoudig door chloor te gebruiken. Ben hier wel heel voorzichtig mee het is namelijk hardnekkig spul, en onder hoge concentraties schadelijk voor de gezondheid.

Toegevoegd na 24 seconden:
mijn advies werk met een beetje verdunde chloor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij batikstoffen wordt een stof in een bepaald patroon geverfd door alles wat niet moet worden geverfd in te smeren met een waterafstotende was. Daarna gaat de stof in een verfbad, en komt de verfstof dus alleen op die plekken waar geen was zit.
Dan wordt de was er weer afgehaald, en zonodig wordt er een volgende kleur opgezet door een nieuw waspatroon aan te brengen en de stof dan weer in een bak met verf te dompelen.

Misschien kan je iets dergelijks doen door de delen die niet donkerder moeten worden met was in te smeren.

Ik heb een website gevonden waar je batikwas en -verf kan kopen: http://www.zijdelings.eu/batik.html

Daar kunnen ze je misschien ook wel raad geven over de mogelijkheden met de stof waarvan jouw shirt is gemaakt. Zou ik zeker eerst even vragen, misschien reageert het op het materiaal van jouw shirt wel heel anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding