Wie heeft een trucje tegen knoeien met mascara bij het opbrengen op korte onderwimpers?

Omdat ik korte onderwimpers heb, is het erg lastig mascara op te brengen zonder te knoeien. Horizontaal gaat al helemaal niet, dus ik hou de mascara verticaal. Maar bij de korste haartjes schiet ik vaak uit en dan krijg ik weer een geknoei onder mijn oog. Wie heeft hier een trucje/tip voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Je kan speciale wimperblaadjes kopen. Deze hebben een halfronde vorm zodat het mooi aansluit op je oog en dus kan je dan ook de aanzet van de wimpers meenemen. Maak ze van tevoren nat onder de kraan, dan blijven ze mooi zitten tijdens het aanbrengen van de mascara.
Bij een groothandel kan je deze kopen. Of online bestellen kan ook.
Ze zijn heel handig. Ikzelf gebruik ze als ik bij iemand de wimpers moet verven. Verven geeft overigens niet hetzelfde volle effect als mascara. Verf brengt alleen een laagje kleur aan en mascara zorgt ervoor dat de wimpers ook langer en dikker lijken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb net even zitten zoeken en op www.nailxl.nl/webshop kan je geloof ik zo de wimperblaadjes bestellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat heb ik ook. Soms hou ik er een stukje van een tissue onder maar dat is best vervelend met op doen. Verder weet ik het ook niet.
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met een kohlpotlood een dun lijntje zet, heb je voor het aanzicht al een mooi egaal lijntje. Als het aanbrengen van de mascara dan niet goed lukt valt het niet zo op.

Een tweede tip is: probeer de huid onder het oog met je andere hand goed strak te trekken, zodat je minder snel knoeit bij het opbrengen.

Er bestaat ook mascara die langer blijft zitten. Als je deze eenmaal goed hebt zitten kan het dagen goed blijven. Dat scheelt je ook weer een hoop gedoe.

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Iris, het is wel niet je vraag, maar je kunt ze ook laten verven he? Kostte mij toen iets van een tientje ofzo. Ik ben er inmiddels ook wel weer aan toe want ik vindt het ook altijd maar een geklieder :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat heb ik ooit eens geprobeerd, maar het resultaat vile me erg tegen en je moet het zo vaak herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O dat is jammer want ik vond het er bij mijzelf wel heel mooi en natuurlijk uitzien. Maar net wat je zegt: je moet het wel vaak herhalen helaas :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet ik het nog een keertje proberen? Als het mooi is, dan zou ik het er wel voor over hebben. Hoe vaak moet jij herhalen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet bekennen dat ik het nu al een tijdje niet meer gedaan heb, maar de laatste keer duurde het iets van 6-8 weken voor het echt weg was en je er niets meer van kon zien.
Het uiteinde vd mascara rollerl icht ombuigen, dan heb je een kleiner stukje om mee te werken, en kan jet het makkelijk verticaal aanbrengen.

Het puntje vd mascara in het mascarahulsje houden en dan licht ombuigen tot je de juiste stand hebt bereikt.
(je maakt er dus een soort 7 van)

Als je hebt geknoeid na het opbrengen kan je het er met een wattenstaafje met wat vettige creme zo weghalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit ook. Hou er een stevig papiertje onder bij het opbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eventueel kun je een beetje los poeder onder je oog opbrengen. Als je dan knoeit kun je het er makkelijk weer afvegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Vouw een tissue door midden en schuif de gevouwen rand onder je onderste wimpers. Dit is om uitschieters op te vangen en vlekjes tegen te gaan.
2. Breng mascara aan op je onderste wimpers. Krullen ze niet genoeg? Zet het mascaraborsteltje tegen de puntjes en duw zachtjes omhoog. Het is belangrijk om éérst mascara aan te brengen op je onderste wimpers, omdat je bij het aanbrengen daarvan naar boven kijkt en hierdoor komen je bovenste wimpers tegen je huid aan. Als deze nog nat zijn van de mascara, zorgen ze voor vlekken.
3. Breng opnieuw mascara aan op het borsteltje, en stip hiermee de lange, springerige wimperharen aan de buitenkant van je oog, en de kortere haartjes aan de binnenkant van je oog aan. Het lijkt misschien een beetje muggenziften om álle haartjes zwart (of bruin, of…) te maken, maar het maakt echt verschil.
4. Nu gaan we naar de bovenste wimpers. Doe wat nieuwe mascara op het borsteltje, en breng het alleen aan op de puntjes van je wimpers. Dit zorgt voor een grandioze krul.
5. Ze vervolgens het borsteltje tegen je wimperrand, dus waar de wimpers beginnen. Als je deze rand goed aanzet met mascara, heb je geen oogpotlood nodig! Ga met een zigzaggende beweging omhoog, dit scheidt de wimpers mooi van elkaar. Zo vaak herhalen als je wilt.
6. Ga weer op zoek naar de wimpers aan de binnen- en buitenkant van je oog die aan je aandacht ontsnapt zijn, en stip deze ook aan.

Mascara even laten drogen en voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan:))
Ik knipper gewoon met mijn wimpers tewgen de roller aan.. en eventuele puntjes op mijn wang veeg ik met een wattenstokje weg..ik doe dus niets anders met de mascararoller dan die tegen de wimpers aanhouden.. mijn bovenwimpers krijgen op die manier ook meteen een extra laagje..werkt perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Breng wat transparante poeder aan onder het oog
Mascara maakt vlekken door olie of creme op de huid. Om te voorkomen dat je mascara uitloopt en je een panda effect creeert breng je wat poeder aan onder het oog. Misschien heb je dit al gedaan toen je je basis make-up aanbracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een wattenstaafje haal je het makkelijk weer weg. Als je van nature donkere wimpers hebt, kan het ook helpen om alleen de puntjes wat aan te tippen, en niet de hele wimpers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker puur natuur houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe op mijn onderste wimpers nooit mascara, alleen een mooi potloodlijntje en in de buitenste hoeken wat oogschaduw, die ik op het ooglid ook doe.
Op de bovenste wimpers heb ik wel mascara, het geeft een heel andere blik, ik doe het nu al jaren, is wel even wennen in het begin hoor.
Kijk maar naar mijn avatar, dat idee krijg je dan...