Welke merken kan ik met een gerust hart dragen zonder dat het is gemaakt in bare werkomstandigheden en/of door kinderen..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker ook die ene docu gekeken op bnn van die jeugd die in India is geweest... Als je dat eenmaal weet..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat had ik gezien inderdaad, en Scuzzyboy G-star word gemaakt in India ;)
Reddie
12 jaar geleden
De dure merken worden net zo goed "onder barre omstandigheden" gemaakt. Alleen verdient de dure winkel daar meer aan. Niet de makers. Laat je niet foppen.

Het beste antwoord

Hier kun je kijken welke kinderarbeidvrij zijn,het gaat hier wel om kleding.

Eerlijke kleding kopen
Informatie over kledingmerken die zowel voldoen aan de ILO-normen als een MSI zijn, staat onder meer op:

www.fairwear.nl (Fair Wair Foundation)
www.made-by.nl
www.schonekleren.nl (Schone kleren campagne)
www.kledingchecker.nl(Goede Waar & Co)
Ook op de website van het betreffende kledingmerk wil nog wel eens informatie staan over de gedragscode waarbij het bedrijf is aangesloten.