wat te doen tegen een scheur in mijn broek door het slijten?

mijn broek is gaan slijten door het fietsen en nu zit er een scheurtje net onder mijn kont..
kan de broek gemaakt worden, door bijv. een lapje stof eroverheen te naaien (de broek is wel dun geworden..) of is er een andere manier? of is dat niet te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.1K

Het beste antwoord

Het probleem met een lapje er overheen naaien, is dat zo'n plek in je broek niet alleen een scheur is, maar de hele stof er omheen is al versleten, en dun geworden, wat je zelf ook schrijft. Als je dus een lapje erop naait, met een stiksel om de scheur heen, dan zal het heel snel weer opnieuw scheuren, omdat de stof van de broek niet meer stevig genoeg is voor het stiksel. Je zou dan een veel groter lapje moeten gebruiken, maar dan komt je met de vorm te zitten, want dan moet het waarschijnlijk zo groot zijn, dat het ook over de kruisnaad heengaat. Een recht lapje zal dan de goede vorm niet hebben. Bovendien ga je het dan waarschijnlijk erg zien.
Je zou je broek naar een winkel als de Gouden schaar o.i.d. kunnen brengen, waar ze 'm professioneel kunnen repareren, maar waarschijnlijk kun je het beste gewoon een nieuwe broek kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, mijn moeder dacht al zoiets.. wel jammer, was men lievelingsbroek..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist ; tegen dat soort slijtage is geen kruid gewassen en wordt verstellen dweilen met de kraan open. Zeker als het een 'voorversleten' (bleker gemaakte) spijkerbroek betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het trouwns mogelijk om er een plaatje op te plakken, van die dingen die je vroeger op de knie werd geplakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zou ik niet doen. Dat soort plaatjes is ook over het algemeen stevig, terwijl je de stof daar juist wat flexible wilt hebben, omdat het anders echt niet prettig zit bij het lopen en zitten. Je kunt wel instrijkbaar reparatiedoek kopen, bij een fourniturenzaak of op de markt, maar dan nog is het waarschijnlijkj dweilen met de kraan open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke.. iig bedankt iedereen voor het meedenken :)