Waarom poetsen we onze tanden?

De tanden van mijn konijn zijn ook wit en gezond en die poetst zijn tanden nooit :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Het beste antwoord

Vanwege ons dieet.

We eten nu geraffineerde suiker ed. Dat is spul waar bacterien heerlijk van leven, en voor caries zorgen. Als je je konijn (of paard (!)) suikerklontjes gaat voeren, krijgen ze ook gaatjes,.

Daarbij komt, dat er dieren zijn waar de tanden van door blijven groeien, en continu afslijten. Die hebben ook minder last van gaatjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vermoedelijk snoept je konijn ook niet zo veel en drinkt hij geen zoete drankjes.

Dat wij onze tanden moeten poetsen heeft natuurlijk alles te maken met ons volslagen onnatuurlijke dieet. Maar wie helemaal nooit suiker en vruchtensap eet of drinkt, veel water consumeert en veel vezelrijke voeding eet die goed gekauwd moet worden (niet te veel voorgekookt dus), kan waarschijnlijk jaren en jarenlang zonder poetsen doorkomen zonder gaatjes.

Daarnaast heeft tanden poetsen ook een sociale functie. Want ook dat hele gezonde, suikervrije dieet doet wel iets met je adem. En dieren hebben er totaal gen problemen mee wanneer hun soortgenoten verschrikkelijk uit hun bek stinken, maar mensen vinden dat beduidend minder aangenaam. Sommige mensen poetsen zelfs de tanden va hun hond !! (Al weet ik niet of dat dezelfde reden heeft).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik soms de adem van mijn hond ruik, ben ik blij dat mijn vriendin haar tanden altijd poetst!
Om die reden poetsen we dus ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die NintendoNerd;

Strikt biologisch gezien is tandenpoetsen inderdaad niet noodzakelijk. Als je geheel natuurlijk eet, weinig suikers en kleurstoffen tot je neemt, niet rookt of koffie drinkt en er maling aan hebt dat je met een bruine smile rondloopt kan een gezond gebit ook waarschijnlijk wel een mensenleven mee. Maar ons idee van schoonheid en gezondheid is nu eenmaal niet compleet zonder een set blinkend witte vreetsteentjes.
Voor de adem maakt het bitter weinig uit, want een slechte adem komt vooral uit de maag, niet uit de mond- en keelholtes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om gaatjes te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me logisch. Je wilt toch ook een verzorgt gebit en een frisse adem? Een konijn heeft een heel ander dieet + dat het veel minder lang leeft en zal dus zijn gebit niet zolang gebruiken als bij ons de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de andere antwoorden. Het is ook belangrijk om elke dag te flossen.

Gr Jan