Kunnen bloedkoralen ook doorzichtig/transparant zijn?

Ik heb namelijk een ketting/collier (een erfstuk) waarvan ik altijd dacht dat het bloedkoralen waren. Het slot is van goud, het lijkt precies op kettingen die bij de afbeeldingen bij google getoond worden. Het verschil is echter, dat de kralen aan mijn ketting/collier donkerrood en doorzichtig zijn(meer als een robijn). Op de foto's bij google zijn de kralen altijd ondoorzichtig/mat. Weet iemand of de kralen aan mijn ketting dan bloedkoralen kunnen zijn, aangezien ik niet weet of die doorzichtig kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Het beste antwoord

Transparant donkerrood dan denk ik eerder aan een granaat.

Typ eens in google granaat in en kijk dan of het hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken. De kleur van de kralen komt wel overeen, alleen zijn de kralen aan mijn ketting geslepen.
De kralen hebben een diameter van ongeveer 5 millimeter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geslepen kan ook. Om helemaal een goed antwoord te krijgen,kun je gewoon even langs de juwelier gaan en het daar laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad granaat! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Bloedkoraal is niet transparant. Je beschrijving doet mij aan carneool denken. Een steen die ook veel verkocht werd in de tijd dat bloedkoraal ïn"was is granaat maar deze is echter meer paars van kleur maar wel transparant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord! De stenen lijken echter niet op carneool. De stenen zijn echt dezelfde kleur als robijn, meer bordeauxrood. Enig idee wat het dan zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt rode chalcedoon ook een semi transparante steen. Google eens en dan de afbeeldingen bekijken.
Robijn is echt bloedrood als rood glas,zeker de geslepen versie, er zijn maar heel weinig kettingen die volledig gemaakt zijn van geslepen robijn deze zijn erg kostbaar. Granaat zou wel kunnen zoals Maria hieronder zegt maar over het algemeen neigt granaat meer naar paars maar zullen vast wel wat rodere tinten tussen zitten. Ik ben nu wel heel benieuwd :) Jammer dat je geen foto hebt! Ik zou de tip van Maria opvolgen en een juwelier binnenlopen en vragen of ze even willen kijken,dat kost normaal gesproken niets hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb net een foto gemaakt en bijgevoegd! De kralen lijken ook niet op rode chalcedoon. De kralen zijn echt bloedrood. Verder zijn de kralen niet helemaal gelijk van vorm.
Ben nu ook wel heel benieuwd wat het nou is! =) Ga binnenkort wel naar de juwelier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zo goed als zeker granaat ! Wat een prachtige ketting! Het is zeker geen bloedkoraal, carneool of chalcedoon of robijn.
Leuk om het nu op een foto te zien!