Hoe komt het dat bij de een het haar krult en bij de ander stijl naar beneden hangt?

En dan bedoel ik niet gepermanent haar, maar gewoon natruulijk haar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De doorsnede van het haar is daarvoor bepalend... Schaamhaar is ovaal en krukt heel sterk, en kroeshaar is weer een tikje ronder, maar niet helemaal...

Dus de doorsnede is bepalend daarvoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is genetisch bepaald kijk maar naar het haar van je ouders of opa's en oma's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo:
De oneven verdeling van versterkende zwavelbruggen in de ellipsvormige haren is verantwoordelijk voor de variabele mate van krulling. In het algemeen hebben personen uit Afrikaanse bevolkingsgroepen tamelijk plat haar in doorsnede aanzicht vergelelekn met Caucasische personen, terwijl het haar van Aziaten het meest rond gelijkvormig type is. Als nat haar dat gewenteld is om krulspelden met een foehn gedroogd wordt, worden er ten gevolge van hitte en uitdroging de structurele banden (o.a. zwakke waterstofbanden) in de haarvezels verbroken, waardoor een tijdelijk gekruld aspect verkregen wordt. Maar dit effect kan makkelijk tenietgedaan worden door toename van de luchtvochtigheid of contact met water. Styling producten zoals gel, haarspray en styling schuim geven steun aan het haar dankzij een coating met een oplosbare hars. Het langdurigere kruleffect van permanenten berust op chemische stoffen zoals thioglycolzuur die zwavelbruggen verbreken (dus juist eerst ontkrullen). Terwijl de moleculaire structuur is ontmanteld worden de haren tot krullen gevormd. Dan wordt een product met een tegengestelde werking toegediend om zwavelbruggen te herstellen en een golvende structuur semi-permanent in te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik zou volgende keer een andere vertaalmachine zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zag het..
Was knip en plakwerk..
Maar inderdaad ik zal de volgende keer de fouten eruit halen;-)