Kan je in een zonnebril, gewone glazen op sterkte laten steken ? dus geen donkere maar gewone transparante.

Titel says it all , denk ik .

Ik heb namelijk een tijdje terug bij Pearl een zonnebril gratis gekregen bij mijn gewone bril op sterkte. Ik heb die zonnebril toen bewust niet op sterkte laten zetten omdat ik in de zomer vaak lenzen draag.

Nu is dus de vraag; kan ik die zonnebril binnen doen bij de optieker en er een gewone bril op sterkte van laten maken? dus gewone doorzichtige glazen op sterkte.
Het montuur van die zonnebril is namelijk een heel mooie RayBan Wayfarer kopie en lijkt me leuk als gewone bril :)

thx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
9K

Het beste antwoord

Dit is mogelijk. Zolang het glas niet uit 1 stuk bestaat ( Zie foto ) Wel kan het zijn dat de glazen op sterkte wat dikker zijn & dus een klein beetje uit het montuur steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, je kunt altijd nieuwe glazen in een bril laten zetten, gewoon even de winkel binnenstappen, dan hoor je wel wat de glazen kosten en hoelang het duurt
12 jaar geleden
Dit merk heeft een aantal monturen die sowieso uit te voeren zijn met glas op sterkte. Mogelijk ook de Wayfarer.
"Wens voor je ogen in het groeneveld" een opticien die dit aanbied. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet de echte wayfarer, maar een kopie, niet de echte rayban. de bril waar ik het over heb lag enkel bij de zonnebrillen en niet bij de gewone... maar dat zal wel normaal zijn :)