Waar moet ik op letten bij aanschaf van een horloge-opwinder / watchwinder?

Een horloge-opwinder / watchwinder is een apparaat dat horloges die lopen op bewegingsenergie, heen en weer wiebelt wanneer ze niet worden gedragen. Op die manier blijven ze in beweging, worden daardoor opgewonden en gaan niet achter lopen als je ze niet draagt.

Tot zo ver snap ik het.

Maar waar moet ik op letten als ik zo'n ding wil kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt, en de vraag is bijna gesloten. Het echte goede antwoord heb ik niet, maar misschien helpt het volgende je iets verder.

Volgens mij hoef je bijna nergens op te letten, om 2 redenen:

1. Die dingen zijn duur. Onder de 100 Euro zijn ze nauwelijks verkrijgbaar. Dat duidt erop, dat het een echte gadget is, of een luxe die niet echt noodzakelijk is. Je mag van een ding voor zo'n prijs verwachten dat 'ie dat doet wat jij wilt.
2. Het mechaniek van zo'n ding is uiterst simpel. Het wiebelt alleen een beetje heen en weer. Om zo'n ding te fabriceren dat niet goed functioneert lijkt me bijna onmogelijk. Als je per se nog ergens op wilt letten, zorg dan dat ie geluidloos zijn werk doet, maar dat lijkt me ook bijna standaard.

Wil je toch meer zekerheden of kennis over dit product, loop dan eens bij een willekeurige juwelier naar binnen. Ze zullen daar best bereid zijn, om je vrijblijvend even te vertellen wat de mogelijkheden zijn. Als je hetzelfde ook nog doet bij een andere juwelier, weet je alles, en heb je genoeg informatie om zo'n ding op een verantwoorde manier te kopen.
Succes!