Vettig haar hoe kan ik het tegenhouden ?

mijn lief heeft last van rap vettig haar om de dag moet ze het al wassen hoe kun je het vermijden en he komt het ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Kimath
13 jaar geleden
Toevallig dun haar? Dat wordt veel sneller vet.
paulus811
13 jaar geleden
Wat is het bezwaar om het dagelijks te wassen? Ik heb ook vettig haar, maar was het gewoon iedere dag. Met de milde shampoos van tegenwoordig is dat geen enkel probleem.

Het beste antwoord

Wat te doen om vet haar te voorkomen:

Was regelmatig je handen. Als je handen namelijk vies of vettig zijn en je zit vervolgens aan je haar, wordt je haar ook vies en vettig. Schonen handen, schoner haar.
Probeer eigenlijk zoveel mogelijk te voorkomen dat je met je handen aan je haar komt, want ook al was je toch regelmatig je handen, je kan niet voorkomen dat de viezigheid van je handen in je haar komt. Hoe vaker je aan je haar zit, hoe sneller je haar vet wordt.
Maak je haren vast. Zo voorkom je dat je haren veel vuil opvangen, plus hoef je automatisch niet met je handen in je haar; geen haar die je bijvoorbeeld uit je gezicht moet halen.
Doe je crèmespoeling alleen in de punten van je haar.
Kras niet met je nagels over je hoofdhuid tijdens het wassen. Dit is een soort massage voor je hoofdhuid en je talgkliertjes zullen hierdoor worden gestimuleerd, en meer talg gaan produceren. En talg zorgt ervoor dat je haar vet wordt. Hetzelfde geldt voor het kammen van je haar, ga niet te veel met de kam over je hoofdhuid.
Was je haar niet te vaak. Je hoofdhuid zal wennen aan het wassen en meer talg gaan produceren om je natuurlijke beschermlaag op pijl te houden.
Gebruik alleen producten voor je haar die geschikt zijn voor vet haar.
Pak wat vaker een schoon kussensloop uit de kast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De meeste tips staan hierboven al en het eetpatroon kan er ook op worden aangepast, een vitamine B tekort kan leiden tot vet haar en voedingssupplementen met zink kunnen de talg productie beperken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwanger worden :P
Maar serieus, ik moet normaal mijn haar om de dag wassen maar tijdens mijn zwangerschap maar om de 5/6 dagen. Echt een aanrader! Moet ze er natuurlijk wel de misselijkheid, slecht slapen, slecht humeur, pijnlijke heupen, veel te kleine blaas en een baby na 9 maand ook bij nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je haar verven of zet blonde plukjes of een (heel grof) permanentje. Hier wordt het haar droger van. Bij mij helpt het goed, ik was mijn haren nu twee maal per week. Geen vette 'pruik' meer.