Kan parfum zonder dat het gebruikt wordt opgaan?

Ik heb het idee dat mijn flesje parfum Alien (zie afb) opgaat, zonder dat ik hem gebruik.

(En nee, ik woon niet meer met me zus in 1 huis dus dat kan de oorzaak niet zijn ;))

En als dit dus kan, is er een manier om dit tegen te gaan want vind het wel erg zonde!! Wil 'm eigenlijk bewaren voor 'speciale gelegenheden' of gewoon zo af en toe.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Parfum is sowieso niet goed te bewaren zonder dat het ten koste gaat van de geur. Let dus op, het kan zomaar dat het bij de volgende speciale gelegenheid helemaal niet lekker meer ruikt, en dat is pas echt zonde.

Antwoorden (7)

Als het niet goed afgesloten is wel. Maar met zo'n spray-rondje? Het vervliegt dan blijkbaar.

Van de parfumeriezaak heb ik ooit het advies gekregen (dure) parfum in de verpakking terug te zetten op mijn toilettafel. Vanweg daglicht-invloed. Dus dat doe ik dan maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan als je hem niet in de orginele verpakking bewaard, dan wordt de fles bloodgesteld aan warmte en zonlicht, dan kan de inhoud vervliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel.....je flesje is niet helemaal tot boven aan de rand toe gevuld? dan wil het wel eens gebeuren dat het oplost in de ruimte die boven de parfum zit,dus wel donker bewaren,en goed kijken of de dop goed is aangedraaid.
12 jaar geleden
Parfum vervalt ook na een aantal jaren. In deze fles ga je 't niet kunnen zien aan de kleur, die wordt donker oranje, maar de geur veranderd ook.
Dus, ik hoop dat je veel 'speciale gelegenheden' hebt per jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah, ja eigenlijk is elk weekend een speciale gelegenheid op zich ;)
ik bewaar mijn parfum allemaal in hun doosjes in een lade, zorg dat de parfum niet warm word of in het licht staat. en inderdaad na verloop van tijd veranderd de geur en de kleur, in mijn geval kan ik het dan niet meer gebruiken omdat mijn huid dan een allergische reactie krijgt, dat moet je wel in de gaten houden! zorg gewoon voor een goed plekje dan blijft je parfum wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan idd. Daarom bewaar ik mijn luchtjes die ik niet zo vaak gebruik, in het doosje in de koelkast, te hoge temperatuur kan nl. ook ten koste gaan van de kwaliteit van je parfummetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen parfum expert maar... Parfum is overduidelijk vochtig, en vocht verdampt in zonlicht. Als je je parfum in het zonlicht voor het raam laat staan of zo, dan denk ik dat het zou kunnen verdampen. Dus stop het op een schaduwachtig plekje!