Zitten oude kleren het lekkerst?

Klopt het dat kleren die oud zijn en van lang geleden zijn vaak het lekkerst zitten? Klopt het ook dat mannen het moeilijker vinden om hiervan afschijd te nemen dan vrouwen? Ik merk namelijk dat mannen veel meer waarde hechten aan kleding stukken die best oud zijn. Ik krijg dan als reactie .." ja die zitten gewoon het lekkerst" . Om wat voor rede dan ook willen ze, ze niet weg doen of doen ze, ze alleen nog aan in huis.

Mannen die bijvoorbeeld zich best modieus en netjes kleden hebben die daar ook last van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (8)

Ja, want je hebt maanden aan dat kledingstuk kunnen wennen...

Nee mannen hebben daar geen last van... Tenminste die mannen die ik ken...

Toegevoegd na 5 minuten:
Je eigen energie en geur zitten erin, je aura en je voorkomen... Het wordt als je huid, de cocon van kleur...

Je aankleden is je aankleuren... Mensen dragen kle(u)ren...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt ze lekker ingedragen hahaha en natuurlijk hebben mannen die erg modieus eruit zien dat ook:die komen thuis en trekken lekker hun kloffie aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude kleren hebben inmiddels helemaal jou vorm aangenomen. Maar ook je geur en herinneringen zitten erin.
Vaak is het ook geen nette kleding die je als oude kleren draagt. Het is vaak loszittende zachte kleding.

Eigenlijk hetzelfde effect als vrouwen die direct na thuiskomst een huispak/trainingspak aantrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik vind dat dat klopt,ik draag mijn spijkerbroeken echt tot het niet meer gaat,of niet meer herstelt kunnen worden,kan er dan nog moeilijk afstand van doen,maar op een gegeven moment moet je wel.maar dat heb ik met meer dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefste draag ik mijn oude, heerlijk makkelijk zittende kleren.
En dat is precies hetzelfde voor mijn partner, die oude broek en trui, zitten hem als gegoten en knellen nergens.
Heerlijk vinden we dat, want nieuwe kleren moet je weer helemaal inlopen en je eigen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha.. dus jullie winkelen ook niet zoveel?
Dragen jullie buitenhuis wel gewoon zeg maar kleding dat niet zo oud is.?
vooral spijkerbroeken kan ik geen afscheid van nemen.
ik draag ze echt tot ze scheuren *bloos*.
die kunnen echt zo aan je lijf gegoten zitten.
14 jaar geleden
Oude kleding is vaak gewassen, en daardoor erg zacht en soepel geworden. Het heeft zich in de loop van de tijd gevormd naar jouw lijf, dus je merkt nauwelijks dat je ze draagt. Daardoor ervaren de meeste mensen dat als het lekkerst zitten.
Persoonlijk vind ik het altijd heerlijk om nieuwe kleren aan te hebben, een kakelvers nieuw overhemd, of een lekkere stevige nieuwe jeans! heerlijk!
Maar inderdaad, veel mannen hebben moeite met afscheid nemen van oude kledingstukken, tenminste, dit hoor ik bijna dagelijks van de dames die met ze mee komen naar mijn kledingwinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe langer je kleding hebt, hoe vaker je ze hebt gedragen en hoe meer ze dus onderdeel worden van jou: je persoonlijkheid. Sommige kledingstukken kan een ander je in uittekenen. Dat zijn kledingstukken die echt bij je passen. En om die reden kun je moeilijker afstand doen van die kledingstukken.