Ik probeer het verschil onder woorden te brengen tussen platte zolen en hoge hakken:

- platte zolen is misschien wat stoer, stevige pas, je staat stevig op je voeten.

- hoge hakken, je staat wiebelig op je benen, loopt voorzichtig, lijkt kwetsbaarder.
Dit komt als zeer vrouwelijk over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Veel vrouwen lopen op hoge hakken tegen alle medische adviezen in.
Inderdaad je wordt er langer van.
Maar belangrijker: het verandert je hele postuur.
Om te beginnen wekt het de illusie dat juist de benen langer zijn geworden. Omdat de kuitspieren geprononceerder uitkomen, beantwoordt het been beter aan het algemene schoonheidbeeld. (zo vinden velen)
Verder verandert het de manier waarop het achterwerk en borsten uitkomen, alsmede de manier van lopen, door menigeen als ‘sensueel’ ervaren.
AWM
14 jaar geleden
Door het lopen op hakken neemt je lichaam een andere houding aan. Billen staan wat meer naar achter en je gaat meer rechtop lopen, daardoor heb je rechte schouders en druk je de borsten naar voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoge hak is sexy en het accentueert het been. Mooie benen zijn volgens onderzoek het lokmiddel voor mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen willen zo goed mogelijk voldoen aan een optimaal beeld wat mannen van vrouwen hebben.
Vreemd eigenlijk want de meeste vrouwen die dat doen zijn al getrouwd!
Ook is het een signaal naar de andere vrouwen toe, zo van , kijk mij eens lopen met mijn hakken!
Vrouwen reargeren vaak veel sterker op andere vrouwen, omdat ze vooral voor andere vrouwen er beter willen uit zien.
Ga eens bij de kassa staan kijken , naar vrouwen die er staan te wachten.
Ze kijken hoofdzakelijk naar andere vrouwen!!!!
Ze worden bekeken van top tot teen en het liefst ook nog van achteren als de vrouw weg loopt.
Zeer vermakelijk om te zien en ja , je staat zelf ook maar te wachten, dus kijk je rond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, goede observatie, Ed :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien stond je achter mij. Want ja, ik kijk met veel plezier naar vrouwen. En ik vind het ook nog leuk als andere mannen én vrouwen zien dat ik er zelf leuk uitzie. Je gaat in je antwoord ook wel erg uit van 100% hetero vrouwen, Ed, alleen dan is het opvallend als vrouwen naar elkaar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begrijp je tweede deel van je reactie niet erg, vertel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vind het opvallend dat vrouwen naar elkaar kijken, nadat je hebt beweerd dat vrouwen willen voldoen aan een optimaal beeld dat *mannen* van vrouwen hebben. Daarmee ga je eraan voorbij dat sommige vrouwen het ook leuk vinden om er leuk uit te zien voor andere vrouwen, en zelf graag naar leuke vrouwen kijken, gewoon omdat ze (ook) op vrouwen vallen. Dan is het ineens niet zo'n opvallende tegenstelling meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ SuzyQ zo ver had ik niet nagedacht , het schoot me te binnen toen die hakken vraag kwam.
Maar nu begrijp ik ook je eerdere ractie goed.
Maar het feit blijft dat vrouwen meer naar vrouwen kijken dan naar mannen.
Andersom is dat totaal niet, teminste is me nog nooit opgevallen, misschien bij de jeugd nog wel, maar bij ouderen mannen zie ik dit nooit of heb ik dat mis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft het ermee te maken dat het voor mannen eerder 'gay' gevonden wordt als ze openlijk naar elkaar kijken. Als je goed oplet, zie je dat ze het wel doen, alleen niet zo openlijk en langdurig als vrouwen bij elkaar. Bij mannen is het vaker een snelle blik als ze denken dat niemand kijkt. Alles wat ook maar een beetje lijkt op homoseksualiteit is bij mannen nog steeds veel meer taboe dan bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. SuzyQ, je hebt me aan het denken gezet, zo zie je dus ,vrouwen vallen heel andere dingen op dan mannen.
Heb het ook geprobeerd,maar iedereen ik zelf incluis,vond dat ik er belachelijk mee uit zag! Geldt dus niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah ik zie er niet uit op hoge hakken hoor ik klap met mijn enkels zo links en rechts om hahhaha dat is niet echt charmant.Maar als je er goed op kunt lopen ziet er wel elegant uit mooie strakke kuiten en je bent langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is gewoon sexy maar je moet er wel goed op lopen anders laat maar want dan ziet het er niet uit