Waarom zijn er vaal in kledingwinkels kleine maten (34,36), terwijl de gemiddelde maat van een vrouw 40-42 is?

Het valt me op dat kledingwinkels zich meer focussen op dames met kleine maatjes. De gemiddelde maten worden nu zelfs als groot gezien door de media. Ook zie je in kleding catologussen bijna altijd erg smalle dames.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Van die modeboetiekjes bedoel je dan zeker. Bij winkels als C&A, Miss Etam en Promiss, wat ik kledingwinkels noem, zijn normale damesmaten te vinden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verschilt heel erg per winkel, ik haal mijn shirtjes altijd bij de 'jongerenwinkels' maar voor broeken ga ik naar de echte dameswinkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind juist dat er steeds meer winkels komen waar je grote maten kan krijgen. Ik heb zelf maat 50 en heb steeds meer keus

Antwoorden (2)

De grotere maten worden het eerst verkocht ... zijn er dus niet meer. De hele grote en hele kleine maten blijven over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo om me heen kijk zie ik tegenwoordig best veel vrouwen die een kleine maat hebben.
Daarnaast is het zo dat een kledingmerk graag een maatlabel in de kleding hangt die iets kleiner dan de werkelijkheid. Dan voelen vrouwen zich goed (Wow, ik pas in maat 38) en zijn ze eerder geneigd de kleding te kopen.