Waarom is kleding voor vollere vrouwen vaak, er blijven uitzonderingen natuurlijk, zoveel duurder?

Dat er meer stof wordt gebruikt is het standaard antwoord maar daar geloof ik niet zo in..zal vast meer redenen hebben.. Als je alleen al kijkt naar lingerie, want ook vollere vrouwen willen dat dragen, dan schrik je je wezenloos van de prijzen soms.. corrigerend ondergoed is ook zo'n voorbeeld.. En bijv. laarzen met brede schachten of bredere schoenen zijn voor velen onbetaalbaar..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig dat je ook een vraag stelt over een lampekap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, is maar net wat in je opkomt hé?
:-)

Het beste antwoord

Het inderdaad niet een kwestie van meer stof.
De meeste kleding wordt gemaakt voor de 'standaardmaten' Geen persoon is hetzelde maar de meeste mensen vallen toch ergens in de 'standaard' catogorie.
Maar bij 'vollere' mensen ligt het weer anders. Die catogorie is veel kleiner, en de verschillen in die groep zijn ook nog eens heel erg groot. Want wat is vol?
Vol is een maat, iets voller is weer een andere maat, en heel vol is weer een andere maat.
Daar moeten de naaiateliers grote aanpassingen voor doen en dat maakt het productieproces een stuk duurder.
Voor de 'standaard' maten kan 1 hele, hele grote fabriek zorgen. Dat is schaalvergroting.
Voor de vollere maten moet een aparte fabriek worden opgezet, met meer ervaren en gespecialseerde naaisters die uiteraard duurder zijn dan de gewone sweatshop naaisters van een megafabriek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ooit was ik zo'n volkere vrouw... En dat heb ik vaak gezien dat 't duurder was. Heb 't wel eens gevraagd... Tja meer stof zeggen ze dan. Heb 't ook nooit begrepen. Vwb lingerie er was een vrouw in engeland die een rechtzaak was begonnen omdat de vollere bh's veel duurder waren. Dit heeft ze gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mis omdat er minder van gemaakt wordt, in de winkels hangen volgens mij meer maten 34 tot 46 ofzo dan vanaf 48..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het speciaal is.Niet iedereen heeft het nodig.. dus de mensen die het nodig hebben betalen er voor wat er gevraagd wordt..simpelweg omdat ze het toch MOETEN kopen.

Helaas.. ik vind het ook belachelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke vrouwen hebben niet de 'standaard' maat, en daarom is de kleding al snel exclusief. In de makelij van kleding geldt de macht van het grote getal: hoe meer ervan gemaakt wordt hoe goedkoper de prijs per stuk zal zijn... Zodoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A.k.a.: wet van vraag en aanbod.
Ik heb vanwege mijn lengte en dus niet de omvang een lengtemaat jeans (van Pierre Gardin) met een lengtemaat van 40 inch. Wat weer te lang is, maar beter dat, want 36 inch vind ik te kort. Die 2 inch maten meer zorgen ervoor dat de jeans dan ook 20-30 euro duurder is. En dit om de heel simpele reden dat de stof betaald moet worden. Aldus mijn kledingadviseurs en specialisten in maten t/m XXXXXXXXXL (9XL)...

En dan moet je eens bij een willekeurige kledingzaak om een 2XLX7 maat vragen voor een blouse (van 'Ralph Lauren'). Dan kijken ze je dom aan, alsof je nr. 36 bij de chinees besteld hebt...

Maar als ondernemer kan ik het me niet permiteren om in kleding te lopen die eruit ziet, alsof die een keer, of wat te heet gewassen is...