Waar kan ik leuke grote maten kleding kopen?

Modisch bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3K

Antwoorden (6)

Shoeby heeft een mooie collectie:

http://www.shoeby.nl/dames/spotlight/zoi-specials.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
H&M, Hennes en Maurits heeft een speciale lijn voor grote maten: BIB (Big Is Beautiful)

http://www.hm.com/nl/subdepartment/LADIES?Nr=4294959430&gclid=CM2F6_HWnKwCFUcj3god4ke4_w#N=4294961705
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? Ik kom er juist nooit omdat ik denk dat ze alleen maat 36 enzo verkopen...!
Ulla Popken is een winkel die speciaal voor grote maten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een kleine maat,maar ik weet door een vriendin van me(maat 48/50)dat ze bij C&A een grote matenafdeling hebben met een grote collectie leuke,moderne kleding.
En helemaal niet duur,als je daar ook op wil letten.
En zelfs een ( goedkope ) zaak als Bristol heeft best leuke jurkjes en shirtjes in XXL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elke grotere stad zitten wel een paar winkels van ketens die onder andere grote maten (vaak echter maar tot 52/ hooguit 54) verkopen. Denk aan M&S, Miss Etam, sommige vestingen van H&M en Promiss.
Dan heb je natuurlijk nog de zaken die gespecialiseerd zijn in grote-maten-mode, maar die zijn vaak wat ouwelijk (Ulla Popken) of erg exclusief / prijzig. (Geen keten).

Het probleem met grote-maten-mode is dat je niet zondermeer een kleine maat kunt vergroten tot een grote, - een valkuil waar toch veel ketens die grote maten 'erbij' doen intrappen, met als resultaat shirts met teveel borst- en te weinig buikruimte, te weinig romplengte, heupbroeken (!!), te lange pijpen, kortom, te weinig pasvorm. Vooral Ter Stal is hier meester in ; daar kíjk ik niet eens meer.

Er zijn echter ook merken die WEL rekening houden met de wat andere bouw van grote vrouwen, zoals Twister, Xtwo en Yoek. Meestal worden deze verkocht in plaatselijke boetieks (niet van een keten). Vaak wel iets prijziger, maar echt honderd procent beter afkledend als je lichaam meer is dan een opgepompte maatje 46, maar alle kenmerken van een grote maat heeft (stevige benen, een buik die dikker is dan de heupen, lager borstpunt, rondere schouders, vollere rug etcetera).

Via de startpagina vind je heel veel van deze kleinere winkels en ketens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!Plus voor jouw uitgebreide antwoord.
Moet wel de beste worden!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat dit nu ook net iets zijn waar ik - helaas- al jaren ervaring mee heb ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Voor jou uitgebreide antwoord!!
Echt toppie,
Maar dat zijn we ook van jou gewend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pasvorm van kleding van Ter Stal is om te huilen, zelfs ik met m'n maatje 40/42 kan daar echt niks kopen dat past.
flyingcrow
12 jaar geleden
Bedankt Marleen,een dikke vette +!!
Zit zelf ook met maatprobleem o a grote taille smalle korte benen,en in zo,n k#twinkel als terstal ( vlak bij ons in de buurt) daar kom ik al jaaaaren niet meer,!en al die klotewinkeltjes met die anorexiapaspoppen in de etalage,ik wordt er doodziek van!!(sorry voor het taalgebruik)
Valt mij trouwens op dat je in Duitsland erg leuk kunt winkelen(kom ik een paar keer per jaar met vriendinnen)
De winkels zijn veel overzichtelijker ingericht,en ze hebben meer variatie in maten.
Bedankt voor je zeer goed antwoord!
Bij matoosin Amsterdam geweldige winkel!