Hoe lang is een jurkje die tot mijn knieën komt ongeveer?

Ik ben 1.65, draag broekmaat legging-maat XL en maat van hemdjes S/M.. Aan welke lengte moet ik dan denken, ongeveer?

Toegevoegd na 49 seconden:
Zoals je op webshops kunt aangeven, weet niet of dat vanaf schouder of taille is .. Jurkjes Wehkamp. =)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

In principe meet je de lengte vanaf de schouder bij jurken en tunieken/blouses.

Toegevoegd na 1 minuut:
en meten aan de voorkant ;-)
Even gezien de door jou genoemde "berg"aan de achterkant hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je neemt een meetlint met centimeteraanduiding.
Dat leg je op het hoogste punt van je schouder.
Dan meet je naar beneden tot aan je knieen.

Dat moet je dus eigenlijk door iemand anders laten doen, want het is moeilijk meten en tegelijk recht blijven staan.

Maar je hebt dus wel een meetlint nodig,
zo'n oprolbare.
Wij noemden die vroeger altijd "de centimeter".