neemt mijn pas rood geverfde haar heel erg weg door chloor ik ga namelijk vrijdag (morgen!!!!) zwemmen met vriendinnen?

Toegevoegd na 10 uur:
ik heb een vraagje aan pse, ik heb ook 100% pure kokos olie kan ik dat ook gebruiken? gewoon me hele hoofd insmeren en dan in een (strakke)knot doen?

Toegevoegd na 10 uur:
als iemand anders het weet mag het ook:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Antwoorden (4)

Dat zou wel kunnen ja maar een oplossing is om je haar na het verven goed in de masseren met gewone huisazijn,het is geen frisse geur maar je haar houd de kleur dan beter vast en het gaat super mooi glanzen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, chloor is best wel een beetje de dood voor je geverfde haar, eender welke kleur. Zelfs voor geblondeerd haar is het niet zo goed ; dat kan er zelff wat groen van verkleuren.
Het beste is dus alleen zwemmen in natuurwater, niet zwemmen of een badmuts op. Of gewoon na het zwemmen je haar weer bijkleuren, maar als je erg regelmatig zwemt, is het misschien het overwegen waard of je haar verven wel noodzakelijk is.

In elk geval meteen na het zwemmen HEEL goed wassen, dat het niet met chloor er in opdroogt, dan valt - afhankelijk van de kwaliteit van de verf - de schade wellicht nog wel mee. Hangt ook een beetje af van het verschil tussen je eigen basiskleur en de verf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paar jaar geleden had ik in mijn toen nog lange haar ,van die rode (knalrood) strengen,mijn kapster zijn toen tegen mij,smeer er maar vaseline of uiercreme op,dat behoud de kleur.heeft ook wel geholpen in mijn ogen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang jouw haar is,maar als het erg kort is,kun je het gewoon inderdaad naar achteren dragen,als het lang is smeren en in ee knot of staart.
Iets van kleur zal je toch verliezen,je kunt het daarna misschien met een kleuropfrisser behandelen in jouw kleur.
Succes ermee, en in ieder geval veel zwemplezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chloor zal niet alleen je geverfde haar bleken, maar kan het haar ook uitdrogen waardoor het bros wordt. Om dit te voorkomen doe je er verstandig aan om na een duik je haar ALTIJD te wassen, bij voorkeur met een shampoo voor zwemmers.

Een andere manier om je haar te beschermen tegen de invloeden van de chloor is het dragen van een siliconen badmuts. Doe een goede conditioner in je haar voordat je de badmuts over je haren worstelt. Dit zal het iets gemakkelijker maken en bovendien je haren tegen verdere beschadigingen beschermen.