Waarom slaan sommige trends ongezond door?

bv Voorheen extreem omknellend korsetten, kleine ingebonden voeten in cHina, uitgerekte halzen bij ???, enz.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een mooie aanvulling: lijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn voorbeelden wel trends??
Ik denk eerder dat dat tradities zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder trendsetters en trend kan er geen cultuur en/ of traditie ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum
Borstvergroting komt iets dichter in de buurt, maar het is net niet wat ik bedoelde

Het beste antwoord

Trendvolgers willen door hun volgen op gelijke voet komen met de trendsetter; daar dit uiteraard niet mogelijk is (volgen kan nu eenmaal nooit origineel zijn) proberen zij het origineel te overtreffen en dat wordt dus doorslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mi. Spijker Kop Slaat

Andere antwoorden (3)

Dta zijn geen trend, maar door cultuur bepaalde schoonheididealen. De uitgerekte halzen is al generaties een uiting van schoonheid. Ik zou het dus niet een trend willen noemen.
Tsja, hoe onstaan deze, ik denk dat een maatschappij dat gezamelijk bepaald dat iets mooi is of niet. Uiteindelijk wordt iets algemeen aanvaard als aantrekkelijk.
In het Westen zien veel vrouwen met grote borsten en lange benen en bij mannen een gespierde torso als mooi. Dat is omo net zo vreemd als de eerder genoemde voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als schop je me schijndood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles slaat door... Dus ook trends...