Hoe komt het toch dat als ik zelfbruiner gebruik, altijd rond mijn ogen en een stukje op mijn jukbeen niet bruin wordt?

ik zie er dan uit als een soort wasbeertje, met grote witte kringen onder mijn ogen en een uitloper naar mijn jukbeenderen. Dit gebeurt bij alle merken zelfbruiner, en ook als ik dat gedeelte extra insmeer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik wel eens heb opgevangen is, dat mensen die geen appendix (blinde darm) meer hebben dit krijgen.... een soort van masker rond de ogen bij het bruin worden: rondom de ogen blijft het wit, alsof je een zonnebril hebt opgehad.
Bij mij klopt het.
Naar aanleiding van je vraag heb ik geprobeerd of ik er een bevestiging van kon krijgen op Internet....maar uh.... niet dus. Misschien toch een bakerpraatje.... of de verkeerde zoekwoorden gebruikt....

Antwoorden (2)

Je hebt je ogen misschien dicht en daar kan de "zon" dan niet schijnen, omdat je gesloten oogleden dan onder je oog komen . Of je draagt een brilletje. Het kan ook zijn dat het licht zo schijnt dat de jukbeenderen, omdat ze uitsteken, net een schaduw maken onder je ogen. Kijk eens even in de spiegel of dat het geval is als je onder die zelfbruiner ligt of zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft waarschijnlijk met je huid te maken, hoe het reageert op zelfbruiner.
Er zijn ook mensen, bv. mijn schoonzoon die dit heeft als hij in de zon heeft gelegen. Zijn hele lijf is prachtig egaal bruin maar zijn gezicht is altijd heel vlekkerig bruin.
Het zal wel met pigment te maken hebben.