Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al heel lang rode bultjes op m'n billen, wat kan ik er tegen doen?

Die bultjes lijken op een soort puistjes en soms worden ze erger en dan weer minder erg. Wat kan ik er tegen doen? Foto van internet afgehaald, hier lijkt het op, maar ik heb het iets erger.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Misschien gebruik je een bepaald wasmiddel of een wasverzachter waar je huid een allergische reactie op geeft. Gebruik bij voorkeur géén wasverzachter en wasmiddel zonder parfum.

Het zou ook kunnen dat je huid zo reageert op te strakke en/of syntethische kleding. Draag alleen katoenen ondergoed en probeer te strakke broeken te vermijden.

Om de bultjes te behandelen kun je Calendula-zalf van VSM gebruiken. Drie maal daags dun insmeren. Deze zalf (of creme) is homeopathisch dus op puur natuurlijke basis. Het bevat goudsbloemextract, dat verzachtend en helend werkt op de geïrriteerde huid (pukkeltjes, schaafwondjes, brandwondjes enz.).

Ik gebruik het al heel lang en het helpt echt heel goed tegen dit soort kwaaltjes. Gewoon te koop bij de drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ja, zat ik ook te denken, als je een wat gevoelige huid hebt kan een strakke broek al veel kwaad doen. Het kan o.a. ontstoken haarzakjes veroorzaken. +1

Andere antwoorden (5)

Ik zou hier even mee naar de huisarts gaan, het is namelijk onmogelijk om hier een zinvol antwoord op te geven als we alleen maar een foto zien waar het op lijkt. Ik heb zelf eczeem, wat ook erg lijkt op een bacteriele ontsteking of schimmel, wat het dus niet is.. snap je mn punt? Veel huidaandoeningen lijken op elkaar maar zijn totaal verschillend. Een huisarts kan uitsluitsel geven en je een creme of iets voorschrijven. kortste klap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of misschien zalf gebruiken die baby's helpen bij luieruitslag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn het aambeien en kun je een zalfje halen bij de apotheek, maar ik denk dat je er beter even mee naar de doctor kan gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt acne op je bil
Je moet naar de huisarts gaan want die kan dan een zalfje voor je uitschrijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tip: goed schoonhouden, en daarna goed afdrogen. Dat kan de problemen ook verminderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding