Bij het openen van de verpakking van bijv een blouse..waarom zoveel spelden... toeters en bellen?

Verpakking

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

om het strak te krijgen en houden in de verpakking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om de kleding tijdens het transport niet teveel te laten kreuken.
Zo blijft het keurig in de verpakking tot de koper het thuis uitpakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
‘Die ellendige spelden in het overhemd zijn puur voor de verkooppresentatie gedaan’. De spelden maken dat alles er mooi strak en onberispelijk uitziet. Je kunt de opdruk ook zien en je verkeert in de waan iets zeer exclusiefs gekocht te hebben. Dat het overhemd er na een keer wassen als een vormeloze lap uitziet en geheel uit elkaar valt, mag de pret niet drukken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.intermediair.nl/artikel//7543/spelden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het ook wel bedoeld om klanten ervan te weerhouden de verpakking in de winkel al te openen om te zien of het de goede maat is. Als ze al die spelden en kartonnetjes zien raken ze moedeloos. Al het veel tijd kost de verpakking te openen lopen ze ook meer kans betrapt te worden en besluiten dan toch maar om het kledingstuk te kopen en er op te gokken dat het past.
Tip: Dan wel bij de kassa even vragen of het mag ruilen, ook als het al uit de verpakking is.