Bestaat er een zeepvrije shampoo voor volwassenen, net zoiets als Zwitsal?

Ik heb erg droog haar en vandaag een keer mijn haar met Zwitsal gewassen en nu voelt het heel gezond aan, niet droog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.6K

Het beste antwoord

Ja die bestaat, het is de Ph5 Eucerin Shampoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, hier heb ik wat aan :)

Andere antwoorden (5)

Gw met zwitsal blijven wassen (je hoeft je niet te schamen hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik schaam me niet maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat het niet zo " voedend" is voor een volwassene?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedend? Dat is toch marketingblaat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bèh, ja tomaat! + ! Haren zijn niet te voeden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haren zijn wel te voeden anders raken ze beschadigd. Je moet ze bepaalde vitamines "geven"
Zwitsal heeft geen lijn voor volwassenen.Gewoon gebruiken als het voor een baby goed is dan voor een volwassenen zeker. Olijfolie is ook goed voor droog haar, daarna natuurlijk wel goed wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neutral, sebamed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle shampoos worden gemaakt met Tensiden. Tenside is een reinigende stof die je haar 'schoon maakt'. Niet alle shampoos bevatten dezelfde tensiden. De ene tenside is agressiever dan de andere. Een zeer milde tenside is dan ook Glycinetenside. Je kunt deze tenside herkennen aan de INCI (is cosmetica ingredientenlijst op de verpakking) "Aqua, Disodium Cocoamphodiacetate"

Deze tenside wordt goed door de hoofdhuid verdragen en heeft zelfs een conditionerende eigenschap.

Helaas wordt deze goede eigenschap in commerciele producten vaak weer teniet gedaan door andere agressieve stoffen als parfumering en/of conserveringsmiddelen. Een goed alternatief is dan ook om je eigen shampoo te maken met Glycinetenside. Hier staan wel recepten van op internet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je zelf zou willen maken dan kun je met de zoekfunctie "recept shampoo Glycinetenside" alvast wel basisrecepten vinden. Voor de rest kun je deze dan met een beetje kennis aanpassen aan je persoonlijke voorkeur, bijv. met een milde parfumering, sunblock, extra conditioner, etc. Tip: ga niet voor de eerste de beste, maar bekijk ze allemaal eens, en kies dan wat jij denkt wat het beste bij jou zou passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even bij de natuurvoedingswinkel kijken, daar hebben ze natuurlijke shampoos en dergelijke.