Hoe zorg ik ervoor dat mijn haar niet zo droog is?

Ik heb ongelofelijk droog haar dat heel erg fluffy-achtig wordt. Ik gebruik al speciale shampoo van Dove tegen droog haar en producten van Kérastase die je alleen bij kappers kunt verkrijgen maar bij vochtig weer (zoals nu als het kouder wordt) blijft mijn haar droog en helpen de producten niets! Iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (10)

Conditioner gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een paar tips:
- was je haar zo min mogelijk
- gebruik crèmespoeling
- andrelon heeft van die pomp flesjes met spul dat werkt tegen droog haar, neem perfecte krul en volg de instructies (deze werkte heel goed bij mij)
- gebruik een serum (bv biosilk)
- gebruik wax

Nog een tip: neem alteid iets van serum of wax mee in ke tas zodat je alteid je pluizenbol kan temmen.

Groetjes van een lotgenoot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nivea diamond gloss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht is dit een eenvoudige tip die jou kan helpen;
Het verschil tussen bepaalde produkten proberen:
Crème...spoeling= uitspoelen.
Crème....voeding= niet uitspoelen.

`Crèmevoeding`zou voor jou wel een oplossing kunnen zijn voor je droge haar.
Het proberen waard toch?
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar de ingrediëntenlijst van je shampoo (en andere producten), waarschijnlijk zitten er te sterke ontvetters in. Ja, ook in de speciale shampoos alleen dan doen ze er weer iets bij om dat op te heffen, je raakt zo "verslaafd" aan die shampoos.

o.a. de volgende drie mogen er niet inzitten, maar de lijst is langer. (zie link)
Sodium Lauryl Sulfate
Ammonium Lauryl Sulfate
Ammonium Laureth Sulfate

Neem een shampoo van Weleda en je zit goed, Yes to Carrots is ook best goed en wat goedkoper. (beide bij de tuinen te koop)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elvive heeft een heel fijn haarmasker die niet in hoeft te trekken, witte pot met oranje dop. Werkt echt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook aan het water liggen, teveel kalk, te weinig kalk. Van heel zacht water krijg je fluffy haar.
Als het vroeger niet droog was en nu wel, is het misschien beschadigd door de zon of door ontkleuren.
Een stijlijzer droogt je haar ook uit.
In het slechtste geval ligt het aan medicatie, die je huid en haar uitdroogt.
Een serum op je droog haar, helpt wel tegen dat fluffy of statisch gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eens een bad, was je haar met olijfolie en wikkel er dan een oude handdoek omheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik nu head and shoulders tegen droog en pluizig haar. als je het 's avonds gebruikt is het de ochtend gewoon goed. Gebruik de shampoo en de conditioner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een haarmasker, bijv van andrelon, laat deze een hele nacht intrekken (slapen op een handdoek) en dan 's ochtends uitspoelen.

Deze tip zelf gekregen van de kapper.