Wat is het verschil tussen een stale ring en een zilvere ring ?

Wat zijn de nadelen en de voordelen van de een en de ander en welke kun je het beste kopen

Roest staal ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
10.2K

Antwoorden (3)

Zilver is wat zwakker en heeft een wat lichtere glans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste verschil is natuurlijk de grondstof,bovendien is zilver een relatief zwak/teer (edel)metaal tegen over staal.Zilver verkleurd bij (sommige) mensen snel.Qua prijs denk ik niet dat zilver en staal veel uit maakt,zilver heeft wel een zachtere uitstraling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilver is zwakker Dat maakt het echter ook weer makkelijker te bewerken. Het is een edelmetaal, en zal niet roesten. Vanwege de zeldzaamheid is het waardevoller dan staal. Staal kan -indien het roestvrijstaal is- niet roesten.

Als het om juwelen gaat, zou ik altijd zilver nemen.