Is het normaal dat een tatoeage uitloopt als je ze wast?

Hey iedereen,

Ik heb sinds donderdag een zeer mooie tatoeage op mijn rechterbeen, waar ik absoluut trots op ben, maar er deden zich regelmatig vreemde dingen voor...
Gisteren waste ik me. Ik deed natuurlijk weinig water in bad en deed m'n been omhoog. Plots viel het op dat mijn tatoeage gedeeltelijk in het water lag, ik deed mijn been hoger en zag dat er precies inkt uit liep! Ik had schrik dat er iets zou gebeuren maar zag geen verschil aan de tatoeage. Toen ik daarna mijn kleren aandeed, zou ik per ongeluk over die tatoeage gegaan moeten zijn, een hele veeg inkt over de tatoeage!
Ook die veeg kreeg ik weg, je ziet geen verschil aan de tatoeage, maar toch.. Is het normaal dat die inkt zo snel uitloopt? Ik verzorg ze exact zo als me verteld is te doen.
Ook de dag na de tatoeage was het rood rond de tatoeage en deed het zeer telkens ik een stap zette. Dat rood is zo goed als weg nu, maar de inkt loopt echt enorm uit. Er staat zelfs een perfecte afdruk op mijn matras van te slapen!

Is dit normaal of is het tijd om me zorgen te beginnen maken?

Alvast bedankt!
Aleyna.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
41K

Het beste antwoord

Jahoor, een nieuwe tattoo geeft altijd af. De blijvende tatoeage wordt gevormd door de inkt in de onderhuid. Maar om daarbij te komen gaat het naaldje van het tatoeëerapparaat door de opperhuid. De inkt in de opperhuid blijft minder goed zitten en kan dus afgeven. Nadat je tatoeage vervelt is, wat waarschijnlijk 1 dezer dagen gaat beginnen, is dat over. Bij het vervellen ook niet schrikken. Er komen hele vellen vanaf met een afdruk van je tattoo erin.
Goed blijven smeren met uierzalf of calendula, dan geneest hij het snelst.
Pas NA genezing, enkele weken later, kan je zeggen of alles er goed opstaat. Soms blijkt dat er vlakken niet egaal gekleurd zijn bijvoorbeeld. Bij een goede shop zullen ze dit gratis voor je bijwerken. Dit zegt niets over de kwaliteit van de inkt of tatoeëerder. Het kan verschillen per persoon door het verschil in genezing per persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een tattoo die net is gezet mag niet nat worden voordat je je gaat wassen dik insmeren met vaseline desnoods een stukje plasticfolie eroverheen na t wassen kun je t meeste ervan afhalen voorzichtig maar de tattoo zeker de 1e week goed vet houden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tattoo moet je Zien als een open wond. Na 2 uur moet je de folie er af halen en dan steeds licht insmeren. Dus niet dik vaseline er op smeren (dat mag er niet eens op!!) en je kan gewoon douchen of in bad, wel zee water en chloor vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tattoo kan je het beste vergelijken met een branfwond heb er namelijk al 7.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandwond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brandwonden of tatoeages?
nee dat is niet normaal ik zou ff terug gaan naar de zetter miss. kan hij meer uitleg geven gr zoe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wel een
Tip is, om hem licht in te smeren en folie er op te houden de eerste week. Want dan krijg je geen korst vorming zodat hè niet gaat krabben door de jeuk en onbewust littekens mee kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet juist luchten keltje
Uit ervaring van mijn 7 tattoo's is dit normaal.
Bij elk tatoeage Die gezet is komt wat inkt vrij. Deze inkt is overtollig inkt.
Een tattoo kan je vergelijken met een brandwond, het beste is gewoon om het goed in te blijven smeren met vaseline. Plaats er vooral geen folie overheen, het moet namelijk luchten.
Over een paar dagen zal je merken dat het geen inkt meer loslaat omdat het dan genezen is. Maar nogmaals blijf het goed insmeren! Dankzij het insmeren de eerste week a anderhalve week behoud het ook je kleur mooi en zal het ook minder inkt loslaten.
Maak je niet druk en geef het de kans om te genezen een brandwond is niet niks ;).